zap group mishpati logo

ביה"ח מאיר אחראי לסיבוך שנוצר בלידה, וישלם כשני מליון וחצי שקלים פיצויים.

ביה"ח מאיר התרשל כאשר לא העריך את משקלה החריג של הילדה שנולדה (5440 גר'), והוא אחראי לסיבוך שנוצר בלידה של "פרע לידת כתפיים"

מאת: מערכת משפטי
07.01.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'

האם הרופאים נקטו באמצעי זהירות מתאימים לקידום פניו של סיבוך "פרע לידת כתפיים", אשר בעטיו סובלת התובעת משיתוק של ידה השמאלית? זו השאלה העיקרית שדן בה ביהמ"ש.

ביהמ"ש המחוזי בירושלים קבע לאחרונה, כי ביה"ח מאיר התרשל כאשר לא העריך את משקלה החריג של הילדה  שנולדה (5440 גר'), והוא אחראי לסיבוך שנוצר בלידה של "פרע לידת כתפיים" (פרע כתפיים מתרחש כאשר אגן האם הינו בגודל המאפשר את מעבר ראש העובר ולידתו, אך אינו גדול מספיק על מנת לאפשר את מעבר הכתפיים), אשר כתוצאה ממנו סובלת התובעת משיתוק בידה השמאלית.

ניהול לידה רשלני

השופט יצחק ענבר קבע, כי הערכת המשקל של התינוקת הייתה רכיב חיוני במסגרת השיקולים שהיה על הרופאים לשקול בניהול הלידה. השופט ציין, כי במקרה הנדון היו מספר גורמי סיכון לעובר מאקרוזומי (עובר גדול מהממוצע) ולפרע כתפיים: עודף משקל קיצוני של האם; הריון עשירי שלה; הריון שאינו עודף אך "גבולי" הולדתו בעבר של עובר שמשקלו היה 4,500 גרם. "והנה למרות גורמים אלו, לא בוצעה לתובעת אלא הערכת משקל אחת ויחידה, קלינית בלבד, ואף זאת רק שמונה ימים לפני הלידה. לא בוצעה הערכת משקל עדכנית עם קבלתה של היולדת לחדר לידה", הדגיש השופט בפסק הדין.

השופט קבע, כי הלידה התנהלה ברשלנות רפואית, שכן בשלב השני של הלידה היה על הרופאים לצפות לסיבוך  ולהורות על ביצוע ניתוח קיסרי. כדברי השופט: " בלידה שבה צריך היה מלכתחילה לנקוט אמצעי זהירות נדמה כי תהיה זו התרשלות מצד הרופא, אם הוא סבור כי התמשכות השלב השני 35 דקות עד יציאת הראש, איננה מצריכה עריכת ניתוח, או לכל הפחות התייעצות עם רופא מומחה אחר. במצב עניינים זה, ההחלטה לערוך ניתוח נראית בעליל סבירה יותר".

בהתאם לאמור, ביהמ"ש פסק לתובעת פיצויים בסך של 2,485,000 שקלים. (א 8363/06 לינה פדילה נ' מרכז רפואי ספיר - בי"ח "מאיר" ושרותי בריאות כללית).


 ב"כ התובעת: עו"ד י' ארניה וא' רוט
• ב"כ הנתבעים: עו"ד ש' גלס וח' גלזר

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה