zap group mishpati logo

רוקחת שנתנה לילדה תרופה שגויה - תפצה אותה. כך קבע בימ"ש השלום בקרית-גת

השופט איל באומגרט קבע, כי הרוקחת הפרה את חובת הזהירות שהיא חבה כלפי הקטינה.

מאת: מערכת משפטי
07.01.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
רוקחת שנתנה לילדה תרופה שגויה - תפצה אותה. כך קבע בימ"ש השלום בקרית-גת

רופאה רושמת לקטינה מרשם לתרופה. הרוקחת, העובדת בקופת חולים כללית, מנפיקה לאם הקטינה, תרופה שגויה. האם מטפלת בקטינה, באופן חד פעמי, באמצעות התרופה השגויה. האם זכאיות הקטינה והאם לפיצויים ואם כן מה שיעורם? זו השאלה ששאל השופט איל באומגרט בפתח פסק הדין, והשיב עליה בחיוב.

ב-8 בפברואר 2005 התפתח אצל הקטינה שיעול. אמה לקחה אותה למרפאה, והרופאה רשמה לה סירופ BRICALIN ELIXIR במינון של CC 4 שלוש פעמים ביום, למשך חמישה ימים. האם ניגשה לבית המרקחת של קופת חולים כללית, מסרה לרוקחת את המרשם, והיא ניפקה לה את התרופה. בשעות הערב האם נתנה לקטינה מהתרופה. אולם, לאחר כמה דקות הקטינה החלה להקיא, חום גופה עלה והיא החלה לסבול מרעידות. בשל כך הוזמן אמבולנס. הפרמדיק שהיה באמבולנס אבחן כי התרופה שהאם נתנה לקטינה היא לא התרופה שנרשמה במרשם ע"י הרופאה, אלא תרופה לשימוש חיצוני.

בירור נוסף העלה, כי הרוקחת מסרה לאם SOL BRICALIN (המיועד לשימוש חיצוני בלבד כתמיסה לאינהלציה) במקום BRICALIN ELIXIR(סירופ לשתייה).
בנסיבות אלה הקטינה הובהלה לבית החולים ברזילי שם אושפזה לצורך השגחה למשך יממה.

הרוקחת הפרה את חובת הזהירות

השופט איל באומגרט קבע, כי הרוקחת הפרה את חובת הזהירות שהיא חבה כלפי הקטינה. השופט הוסיף, כי הוכח הקשר הסיבתי רפואי בין הנפקת התרופה השגויה, נטילתה והאירועים שלאחר מכן.

השופט בחן מה הנזק שנגרם לקטינה, וקבע כי נגרמו לה כאב וסבל: " אין צורך להכביר מילים על הסבל והטראומה, שנגרמו לקטינה שהייתה אז כבת שלוש, אשר נאלצה לחוות חוויות כה טראומטיות, שבקצת זהירות ניתן היה וצריך היה למנוע אותן", כתב השופט. כמו-כן נגרמה פגיעה באוטונומיה של הקטינה, ולאמה נגרם הפסד השתכרות והיא נאלצה להוציא הוצאות נוספות בשל מה שקרה. על כל אלה, חויבו הרוקחת וקופת החולים לפצות את הקטינה והאם בפיצוי של 28,100 שקלים. (ת"א 1776/06 נ.ש. (קטינה) נ' ליטבין ילנה שירותי בריאות כללית מחוז דרום).

• ב"כ התובעות: עו"ד מאיר שמואל
• ב"כ הנתבעות: עו"ד כץ יחיאל

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה