zap group mishpati logo

הסתדרות העובדים החדשה

מהי מטרתה של ההסתדרות? כיצד היא פועלת ומסייעת לעובדים?

מאת: מערכת משפטי
01.02.11
תאריך עדכון: 20.06.19
2 דק'
הסתדרות העובדים החדשה

הסתדרות העובדים החדשה היא ארגון העובדים שמייצג ומאגד את העובדים במדינת ישראל (כ- 500,000 עובדים ועובדות שכירים). ההסתדרות שמה לה למטרה לפעול לטובת העובד, להגן על זכויות הגמלאים, והיא פועלת בכל המישורים כדי להגן על זכויות העובד במקום עבודתו, כולל מתן סיוע, ייצוג והדרכה.

ההסתדרות פועלת באמצעות הידברות עם מעסיקים פרטיים והשגת הסכמים קיבוציים שנותנים לעובדים ביטחון תעסוקתי, תנאים סוציאליים ותנאי העסקה טובים.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום דיני עבודה ופנסיה

פעילות ההסתדרות מתבצעת ע"י מרחבים ושלוחות ברחבי המדינה, שמציעים שירותים ארגוניים ומשפטיים לעובדים ולגמלאים שזקוקים לעזרה.

ההסתדרות מפעילה אגף לאיגוד מקצועי, שמטפל בהתארגנות העובדים ובייצוגם למול המעסיק מבחינת תנאי שכר, תנאי העבודה והרווחה והביטחון התעסוקתי. בנוסף, האגף מטפל בזכויות הפנסיה ובהבטחת העתיד של העובדים.

ייעוץ וייצוג משפטי
בהסתדרות פועלת מחלקה משפטית שמטרתה לייעץ לעובדים ולייצג עובדים אשר מתקשים לממש את זכויותיהם במקום עבודתם ולתבוע את מעסיקיהם.
למחלקה המשפטית ישנן 15 לשכות במרחבי ההסתדרות השונים, כולל חיפה והעמקים בצפון וכלה באשדוד והנגב בדרום. הלשכות המשפטיות מייצגות את העובדים בתחומים שונים ובגופים שונים, בין היתר בבתי הדין לעבודה ברחבי הארץ, בוועדות שונות ובבוררויות.
הייעוץ המשפטי ניתן בכל הנוגע לזכויות של העובד מכח החוק או, מכח הסכם אישי או קיבוצי. כל עובד שחבר בהסתדרות זכאי לקבל ייעוץ משפטי ללא תשלום.

סל שירותים
מעבר לכך, עובד החבר בהסתדרות זכאי ליהנות מסל שירותים שקיים בהסתדרות ובמוסדותיה, הכולל בין היתר:
• קרן שביתה שמבטיחה את קיומם הכלכלי של קבוצות עובדים שמעוניינות לממש את זכותן לשבות.
• הזכות לבחור ולהיבחר למוסדות ההסתדרות.
• קבלת הטבות ושירותי ייעוץ מנעמ"ת.
• סיוע משפטי בנושאי צרכנות. זאת, במטרה להגן על כח הקנייה של העובדים ולשמור על ערך הכסף שלהם.
• קבלת שירותי תרבות, חברה, פנאי וקהילה.

חשוב לציין, כי ההסתדרות פועלת רבות כדי לשפר את הידע והמודעות בתחום הפנסיוני. ההסתדרות פועלת להשגת הסכמי עבודה קיבוציים שיבטיחו את רווחת העובדים לאחר יציאתם לפנסיה. כמו-כן ההסתדרות פועלת במישור של הסדרי פנסיה ייחודיים לעובדים בעלי צרכים מיוחדים, כמו גם במישור של הסכמי פרישה מוקדמת ומסייעת במציאת פתרונות לגמלאים שתנאי הפרישה שלהם אל מאפשרים להם להתקיים בכבוד.

למידע נוסף אודות זכויות עובדים, לחצו כאן

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה