zap group mishpati logo

סוחר רכב יפצה קונה רכב בשל הטעייה

ביהמ"ש חייב סוחר רכב לפצות אדם שקנה ממנו רכב מסוג מאזדה ב-6,500 שקלים בשל כך שהטעה אותו בקשר למצבו של הרכב.

מאת: מערכת משפטי
13.02.11
תאריך עדכון: 24.06.19
2 דק'
סוחר רכב יפצה קונה רכב בשל הטעייה

ביהמ"ש לתביעות קטנות בירושלים דן בתביעה לפיצוי בשל הטעייה במהלך כריתת חוזה. התביעה הוגשה ע"י אדם שקנה רכב מסוג מאזדה מסוחר רכב (הנתבע), הבעלים של "מגרש מכוניות שיקגו החדשה".

ברשיון הרכב שהוצג בפני התובע, ושהיה עדכני ליום הרכישה, הבעלים הרשום היתה גב' רושקה פאולה, ותחת הסימון "בעלים קודמים" נרשם 00. כלומר על פי רישיון הרכב גב' רושקה היתה הבעלים הראשון של הרכב.

בטופס העברת הבעלות, שהועבר לידי התובע לאחר ששילם עבור הרכב נרשם כי מוכר הרכב, הבעלים הקודם הוא מר חאלס אעתדאל. לטענת התובע, הוא לא היה ער לכך וגם לאחר העברת הבעלות, הניח שהוא הבעלים השני של הרכב.

לאחר מספר חודשים, קיבל התובע ממקום העבודה שלו רכב צמוד ועל כן הציע את רכבו למכירה. התובע הציע את הרכב למר אוהד ביטון, עימו היתה לו היכרות שטחית, והודיע לו שרכבו הוא יד שנייה.לאחר משא ומתן אשתו של ביטון קנתה את הרכב.

בחלוף כשלושה חודשים מיום העברת הבעלות ברכב מהתובע לגב' ביטון, קיבלה גב' ביטון רישיון רכב חדש ואז גילתה שהיא "יד רביעית" ברכב ולא "יד שלישית" כפי שטעתה לחשוב. גב' ביטון הגישה תביעה כנגד התובע , בה נפסק כי התובע הטעה אותה והוא חוייב לשלם פיצוי והוצאות משפט בסך של 4,870 שקלים.

כעת, התובע טוען כי הוא הוטעה ע"י סוחר הרכב, שכן הסוחר אמר לו שהוא רוכש רכב "יד ראשונה", ועל כן עליו לפצותו

הטעיה והפרת חובת תום הלב

השופטת דורית פיינשטין קבעה, כי סוחר הרכב אכן הטעה את התובע, שכן הוא הפר את חובת תום הלב החלה עליו במתן מידע מלא כולל מספר הבעלים הקודמים של הרכב.
נקבע, כי נגרמו לתובע נזקים, וכי אלמלא סוחר הרכב היה מטעה את התובע, התובע לא היה מטעה את גב' ביטון ולא היה צריך לפצותה.
בהתאם לכך, חויב סוחר הרכב לפצות את התובע ב- 6,500 שקלים ולשלם לו הוצאות של 500 שקלים
(ת"ק 4773-09 אשר בן ישי נ' חי זוהר בעל מגרש מכוניות שיקגו החדשה)</P>

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים