zap group mishpati logo

קיבוץ דפנה יפצה שני אחים בשל הרעלת Salmonella

ביהמ"ש חייב את קיבוץ דפנה לשלם פיצויים של 10,000 שקלים לשני אחים בשל הרעלת Salmonella.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
22.02.11
תאריך עדכון: 24.06.19
2 דק'
קיבוץ דפנה יפצה שני אחים בשל הרעלת Salmonella

בימ"ש השלום בקרית שמונה דן בתביעה שהוגשה ע"י שני אחים, שבמועד הרלוונטי היו קטינים בני חצי שנה ושנתיים, ושהו בפעוטון של קיבוץ דפנה.

ב-6 באפריל 1993 התובעים אושפזו בשל הרעלת Salmonella. דו"ח שהוכן על ידי משרד הבריאות הצביע על 58 אנשים מקיבוץ דפנה וביניהם פעוטות מהפעוטון שנפגעו מאותה הרעלה,שמקורה  ככל הנראה בביצים מהם הוכנו כופתאות לפסח. החיידק נמצא בכמויות אדירות בכופתאות, ולא נמצאו חיידקים בכמות משמעותית בסוגי מזון אחרים.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

כמו כן, נערכה ביקורת תברואתית במטבח הקיבוץ בו הוכנו הכופתאות. הביקורת העלתה ליקויים חמורים ובין היתר, כלבים משוטטים במטבח, חרקים בחלל החדר, מוצרי בשר מונחים על הרצפה בחדר הקירור, סיר טיגון מלא בשומנים ולכלוך ומספר  רב של אנשים שאינם עובדי המטבח נכנסים לחדרי הקירור ללא כל פיקוח.
לטענת התובעים, קיבוץ דפנה התרשל כלפיהם, ולכן עליו לשאת בנזקיהם כתוצאה מההרעלה.

הקיבוץ טען מנגד, כי מקור ההרעלה היה ככל הנראה מהביצים אותן רכש מתנובה. לגרסתו, לא היתה מצידו כל התרשלות שיש בה כדי להטיל עליו חבות לשאת בנזקי התובעים.

עוד טען הקיבוץ, כי התביעה הוגשה 16 שנים לאחר האירוע מבלי שהיתה כל פניה אליו לפני הגשת התביעה. בכך נגרם לקיבוץ נזק ראייתי כבד, שכן בחלוף תקופה כה ארוכה, לא ניתן לאתר מסמכים ועדים כדי לברר את מקור ההרעלה אצל ספק הביצים, בהן נמצאו החיידקים שגרמו להרעלה.

ביהמ"ש: ההרעלה קשורה לליקויים במטבח
השופטת ברכה סמסון קבעה, כי לא ניתן לנתק את הקשר הסיבתי בין ההרעלה לבין הליקויים הקשים שנמצאו בביקורת התברואתית של המטבח.

יחד עם זאת, נקבע כי אין להתעלם מהנזק הראייתי שנגרם לקיבוץ בשל הזמן הרב שחלף ממועד האירוע ועד למועד הגשת התביעה.

לאור האמור, נפסק כי הקיבוץ ישלם לכל אחד מהתובעים פיצוי של 5,000 שקלים בשל כאב וסבל וכן הוצאות אגרה ושכ"ט עו"ד בסך 2,000 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין
(ת"א 12424-02-09 פרץ ואח' נ' קיבוץ דפנה ואח')

נגרם לכם נזק כלשהו? התייעצו עם עורכי דין נזיקין

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה