zap group mishpati logo

התאונה התרחשה בשטח מודיעין, החברה שביצעה את העבודות והמדינה יפצו

ביהמ"ש פסק פיצוי של 3,197 בשל נזקים שנגרמו כתוצאה מתאונה בשל מכסה של בור ביוב.

מאת: מערכת משפטי
24.02.11
תאריך עדכון: 28.05.19
2 דק'
התאונה התרחשה בשטח מודיעין, החברה שביצעה את העבודות והמדינה יפצו

ביהמ"ש לתביעות קטנות בירושלים דן בתביעה לפיצוי בשל נזק שנגרם כתוצאה מתאונה בשל מכסה של בור ביוב, אשר הושאר מוגבה מעל מפלס הכביש.
התביעה הוגשה כנגד עיריית מודיעין וחב' אברהם ברדריאן בע"מ, החב' שביצעה את העבודות, אשר הגישה הודעת צד ג' למדינה- משרד הבינוי והשיכון.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

השופטת מלכה אביב קיבלה את גרסת התובע, כי הבור הבולט לא היה במקום לפני התאונה וכי לאחר מכן הוא נסגר.
"מדובר במכסה של בור ביוב הנמצא בכביש, כאשר המכסה הושאר מוגבה מעל מפלס הכביש, כך לפי התמונות", כתבה השופטת בפסק הדין. השופטת הוסיפה, כי הגם שהכביש מקורצף, אין בכך כדי להטיל רשלנות תורמת על התובע, כיוון שגם בכביש מקורצף לא צריכה להיות בליטה שכזו בצורה של מכסה הבור. נפסק, כי על העירייה וחב' אברהם ברדריאן היה להציב שילוט ולחסום את הנסיעה על אותו הבור או לחילופין לוודא כי מכסה הבור אינו בולט מעל הכביש.

מי אחראי? הגורם שמבצע את העבודות
השופטת קבעה, כי אכן לעיריית מודיעין יש אחריות כללית על כל המתקנים אשר בשטח השיפוט שלה. יחד עם זאת, כאשר גורם אחר מבצע עבודות במקום, הוא לוקח על עצמו את האחריות, בין במפורש ובין במשתמע, לכך שהעבודות תתבצענה מבלי שייגרם נזק לצד ג'. לפיכך, נקבע כי אין להטיל על עיריית מודיעין  איזושהי רשלנות וירטואלית.

ליעוץ בנושא תאונות, פנו אל עורכי דין נזיקין

לאור האמור, נפסק, כי חב' אברהם ברדריאן היא זו אשר חייבת בפיצוי לתובע, ולפיכך הפיצוי הוטל עליה ועל משרד הבינוי והשיכון ביחד ולחוד.

באשר לנזק, נקבע כי הוא עומד על סך של 3,197 שקלים.

(ת"ק 18012-08-10 מלכא ואח' נ' מודיעין ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים