zap group mishpati logo

לניאדו התרשל במהלך הלידה, וישלם פיצויים גבוהים

ביהמ"ש חייב את ביה"ח לניאדו לפצות צעירה במעל ל-3 מליון שקלים בשל התרשלות בלידתה, שכתוצאה ממנה סובלת הצעירה מפגיעות קשות.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
28.02.11
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
לניאדו התרשל במהלך הלידה, וישלם פיצויים גבוהים

ביהמ"ש המחוזי חייב לאחרונה את ביה"ח לניאדו בנתניה לשלם לצעירה ילידת 1981 פיצויים של  3,286,279 שקלים בשל התרשלות במהלך הלידה של אמה, אשר הובילה לכך שהתובעת נולדה בלידת ואקום במשקל של 2,500 ק"ג ללא דופק וללא נשימה עם ציון אפגר 0, ובוצעו בה פעולות החייאה מאומצות, אשר בסופו של דבר נשאו פרי.

אמה של התובעת הגיעה לביה"ח, כאשר היא הייתה בשבוע ה-35 להריונה במצב של ירידת מי שפיר, ועקב כך היא אושפזה במחלקה למעקב. למחרת בבוקר, היא החלה לסבול מדימום וכאבי בטן ובהמשך הועברה לחדר לידה, שם איבדה את הכרתה עקב דימום קשה. הצוות הרפואי החל בניטור הדופק העוברי ופעילות הרחם. בהמשך הניטור הופסק, ובסופו של דבר התובעת חולצה באמצעות ואקום.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום רשלנות רפואית

כתוצאה מהלידה הטראומטית, לטענת התובעת, היא נותרה עם נזק מוטורי ונוירולוגי קשה, חלק הגוף הימני שלה משותק למחצה, היא צולעת בצורה קשה, מתקשה בהליכה ומתקשה לבצע פעולות מוטוריות פשוטות בחיי יום יום.

בהתאם לחוות-דעת המומחה מטעם התובעת, הצוות הרפואי התרשל במספר היבטים, ביניהם: לא בוצעה ליולדת בדיקה קלינית לפני ובמהלך הלידה,, לא הייתה תגובה הולמת לירידה בדופק העובר, הייתה התעלמות מאבחנה של חשד להיפרדות שלייה, לא בוצע ניתוח קיסרי דחוף "עת נצפתה עדות למצוקת העובר בניטור שהייתה מלווה עם דימום לדני", ובמקום לפעול לסיום הלידה במהירות, ניתנו לה פטידין ופנגרן שגרמו לדיכוי נוסף של העובר.

ביה"ח לניאדו טען מנגד, כי הנכות של התובעת נובעת מפגמים מולדים ו/או מאירועים אחרים שהתרחשו לאחר הלידה ובמהלך חיי התובעת.

ביה"ח והצוות הרפואי התרשלו

השופטת דליה גנות קיבלה את התביעה, וקבעה כי ביה"ח והצוות הרפואי התרשלו באופן הטיפול באמה של התובעת. נפסק, כי מצבה הקשה של התובעת בלידתה נבע כל כולו מניהול לידה רשלני אשר גרם ללידתה של התובעת במצב כה קשה. " מאז אשפוז היולדת בצהרי יום 21.8.81 ועד יום 22.8.81 שעה 11:00 הנני קובעת, כי מדובר בהתנהלות רשלנית ביותר ובלתי מתקבלת על הדעת", הדגישה השופטת בפסק הדין".

לאור האמור, נפסק כי התובעת זכאית לפיצויים של 3,286,279 שקלים כאמור. השופטת כתבה בפסק הדין, כי אין מחלוקת בדבר קיומו של כאב וסבל קשה וחמור שהינו מנת חלקה של התובעת יום יום, רגע רגע, וכי הפגיעה האיומה באיכות חייה נגרמה כתוצאה מרשלנותו הקשה של בית החולים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"א 1719-06  פלונית נ' בית חולים לניאדו)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה