zap group mishpati logo

פיטורי נשים בהריון – עוולה חברתית, נזק לאומי

על כולנו להיות מודאגים מהנתונים לפיהם בשנת 2010 עלו הפיטורים של נשים עקב הריון

מאת: ח"כ אנסטסיה מיכאלי
14.03.11
תאריך עדכון: 14.03.11
2 דק'
"על כולנו להיות מודאגים מהנתונים לפיהם בשנת 2010 עלו הפיטורים של נשים עקב הריון - ב-58% לעומת 2009". כך אמרה ח"כ אנסטסיה מיכאלי בדיון בועדה לקידום מעמד האשה, בנושא פיטורי נשים בהריון. ח"כ מיכאלי, יוזמת הדיון, הצביעה על כך שתלונות על אפליות בעקבות הריון הן הגורם מס' 1 בתלונות עובדים לרשות זו, וגם הן טיפה בים לעומת המקרים שבהם העובדת המפוטרת כלל לא מוצאת לנכון או מודעת לזכותה להגיש תלונה. למרות שבנושא זה קיימת חקיקה ברורה, המעסיקים פיתחו שיטות כיצד "להיפטר" מנשים בהריון, באופן שיאפשר להם אחר כך לעמוד גם במבחן המשפטי, אך עובדה זו צריכה עוד יותר להדאיג.

400 נשים הגישו בשנת 2010 תלונות בגין אפליה בעבודה, מתוכן 327 פניות עסקו בפיטורין של אשה בהריון. "גם פנייה של אשה אחת בלבד על הרקע הזה - היא יותר מידי", אומרת ח"כ מיכאלי, "וצריך לשבח בעניין זה את הפעילות המשפטית הנמרצת של הלשכה המשפטית במשרד התמ"ת, שהגישה בשנתיים החולפות 16 כתבי אישום, כנגד מעסיקים שעוברים על החוק המונע פיטורי אשה בהריון – פעילות משפטית שחייבת להתגבר בשנים הבאות".

"תופעה זו של פיטורי נשים בהריון היא לא רק עוולה חברתית, אלא גם פגיעה באינטרס הלאומי, אינטרס המשלב שילוב של נשים בשוק העבודה, ומנגד – גם יצירת דור המשך כמה שיותר גדול", אמרה מיכאלי, והביעה תקווה שהוועדה בשיתוף משרד התמ"ת תמשיך ותעקוב באופן הדוק אחר הפיקוח והאכיפה על החוק המונע פיטורי נשים הרות.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה