zap group mishpati logo

משטרת קרית-שמונה תפצה נהג אגד ב-1,500 שקלים

ביהמ"ש חייב את המשטרה לפצות נהג אגד בשל כך שנחשד לשווא בביצוע עבירת תנועה במהלך הנסיעה באוטובוס.

מאת: מערכת משפטי
22.03.11
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
משטרת קרית-שמונה תפצה נהג אגד ב-1,500 שקלים

בימ"ש השלום בקרית-שמונה דן בתביעה שהגיש נהג אגד  בסך של 5,800 שקלים נגד משטרת ישראל ושוטר שעיכב אותו במהלך נסיעה בטענה כי בצע עבירת תנועה.

ב- 4 באפריל 2004 נהג התובע, שהוא נהג בחברת אגד, בקו מספר 500 מקרית-שמונה לכיוון חיפה. במהלך הנסיעה באוטובוס עוכב התובע ע"י שוטר ממשטרת ישראל, לאחר שהשוטר קבע שהתובע ביצע במהלך הנסיעה באוטובוס עבירת תנועה המחייבת תשלום קנס כספי לטובת אוצר המדינה.
התובע לא השלים עם קביעת השוטר, והגיש לביהמ"ש לתעבורה בעכו בקשה להישפט. התובע זומן לדיונים, ובסופו של יום ביהמ"ש לתעבורה זיכה אותו מחמת הספק.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

לקבלת ייעוץ משפטי פנו אל
עורכי דין נזיקין

תביעה אזרחית בשל ההוצאות שנגרמו לנהג

התובע לא השלים עם זיכויו החלקי, והגיש ערעור לביהמ"ש המחוזי. ביהמ"ש המחוזי הבהיר לתובע, כי ע"פ החוק אין כל אפשרות לאפשר בידיו לערער על נימוקי הזיכוי , אך במהלך הדיון נציגת הפרקליטות הסכימה לכך שהתובע יוכל להגיש תביעה אזרחית בשל ההוצאות שנגרמו לו כתוצאה מההליך המשפטי.

בתביעה זו, שהוגשה לבימ"ש השלום בקרית שמונה, התובע ביקש כי ביהמ"ש יורה לשוטר ולמשטרה לפצות אותו ב-5,800 שקלים, ע"פ הפירוט הבא: הפסד חלקי של ארבעה ימי עבודה בסך של 1600 שקלים , הוצאות נסיעה לבית-המשפט בעכו בסך של 400 שקלים , תשלום שכר עדי ההגנה אותם זימן למתן עדות בסך של 600 שקלים וכן עגמת נפש בסך של 3000 שקלים.

משטרת קרית-שמונה ביקשה מצידה לדחות את התביעה, וטענה כי לכל היותר על בית-המשפט לקבוע כי התנהלותו של השוטר מלמדת על כך שהוא פעל ברשלנות ולא בזדון. עוד טענה המשטרה, כי קבלת התביעה נגד השוטר עלולה להשליך באופן קשה על מעמדם של השוטרים האמונים על אכיפת שלטון החוק ולהרתיע אותם מלבצע את עבודתם כיאות .

השופט מרדכי נדל פסק על דרך הפשרה, והחליט לחייב את המשטרה בלבד (ולא את השוטר באופן אישי) לשלם לתובע בתוך 30 יום סכום של 1000 שקלים. כן חויבה המשטרה לשלם לתובע הוצאות משפט ואגרות בסך של 500 שקלים. בסך הכל, תשלם המשטרה לנהג 1,500 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"א 12898-06-09 מדר נ' חתן ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה