zap group mishpati logo

לא שילם את חובו לרשת הפנינג ע"פ הסכם הזיכיון - ביהמ"ש חייב

ביהמ"ש חייב זכיין של הפנינג לשלם לה את החוב המגיע לה. " הנתבע לא הביא כל ראייה לכך שהפנינג ויתרה על גביית החוב", נקבע בפסק הדין.

מאת: מערכת משפטי
24.03.11
תאריך עדכון: 24.06.19
2 דק'
לא שילם את חובו לרשת הפנינג ע"פ הסכם הזיכיון - ביהמ"ש חייב

בימ"ש השלום בב"ש דן בתביעה שהגישה רשת מתנות הפנינג בע"מ נגד אדם שרכש זיכיון, ולטענתה נותר חייב לה 131,057 שקלים עבור חוב של דמי ניהול ופרסום אותם התחייב לשלם על פי הסכם זיכיון.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום זכיינות

הנתבע, אדם בשם שפיר קמר, קיבל מחב' הפנינג שיווק (1992) בע"מ, זיכיון לפתוח חנות בשם "הפנינג" בקניון הנגב באר שבע, על פי הסכם זיכיון מה-25 באוגוסט 1994. החברה התובעת, רשת מתנות הפנינג בע"מ, רכשה בנובמבר 1999 את מלוא הזכויות מחברת הפנינג שיווק (1992) בע"מ ובכלל זה את הזכויות מול הנתבע.
מכתב התביעה שהגישה רשת הפנינג עולה, כי במהלך השנים 2004 – 2005 הנתבע לא שילם בצורה סדירה את דמי הניהול והפרסום על פי הסכם הזיכיון ומכאן התביעה.

הנתבע טען מצידו, כי הוא הסדיר את כל ענייניו עם הפנינג לפני מכירתה לבעלים החדשים, וכי העניינים בין הצדדים הסתיימו בשנת 2006. טענתו העיקרית הייתה, כי הפנינג הגיעה עימו להסדר תשלומים כולל בסכום מופחת, וכי אין מדובר בתשלום על חשבון חוב בלבד, כטענת הפנינג. למעשה, הנתבע טען, כי הפנינג מחלה לו על יתרת החוב, וכי הייתה הסכמה לתשלום סכום של 60,000 שקלים בפריסה ארוכה לסילוק סופי ומוחלט של החוב.

הפנינג לא ויתרה על גביית החוב
השופטת עירית קויפמן קבעה, כי הנתבע טען, כי היתה מחילה על החוב בשל מצוקתו הכלכלית ורצונה של הפנינג כי ימשיך לנהל את עסקו, אך הוא לא פרט את טענותיו, ולא הביא ראיות לתמיכה בהן. כך למשל, הנתבע לא הביא כל ראייה לכך שהפנינג ויתרה על גביית החוב או לכך שהוסכם כי הסך של 60,000 שקלים ששולם על ידו מהווה סילוק מלא של חובו. "הנתבע לבדו העיד לעניין זה ומדובר בעדות יחידה של בעל דין, על כל המשתמע מכך", כתבה השופטת בפסק הדין.

נפסק, כי הנתבע לא עמד בנטל ההוכחה המוטל עליו, ועל כן עליו לשלם להפנינג סכום של 131,057 שקלים בתוספת הפרשי הצמדה וריבית. כן חויב הנתבע לשלם להפנינג הוצאות ושכ"ט עו"ד בסכום של 15,000 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"א 2855-08 רשת מתנות הפנינג בע"מ נ' קמר)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה