zap group mishpati logo

שירותי כבאות והצלה בטבריה יפצו את תושב העיר ב-2,000 שקלים

תושב טבריה סייע לכוחות כיבוי האש בעיר בכיבוי שריפה, ותבע את נזקיו. שירותי הכבאות וההצלה סירבו לשלם. ביהמ"ש חשב אחרת, וחייב אותם לפצות את תושב העיר ב- 2,000 שקלים.

מאת: מערכת משפטי
28.03.11
תאריך עדכון: 24.06.19
2 דק'
שירותי כבאות והצלה בטבריה יפצו את תושב העיר ב-2,000 שקלים

ביהמ"ש לתביעות קטנות בטבריה דן לאחרונה בתביעה כספית על סך 31,200 שקלים בשל הנזקים שנגרמו לתושב העיר לטענתו כתוצאה מדרישות, הטרדות, והליכי הוצל"פ שנקטו נגדו שירותי כבאות והצלה טבריה באמצעות עו"ד.

תחילת הסיפור נעוצה בכיבוי שריפה ב- 20 באפריל 2004. שירותי כבאות והצלה טבריה נקראו לשכונה של התובע כדי לכבות שריפה. לטענת התובע, הוא לא הזמין את שירותי הכבאות לכיבוי השריפה, כי השריפה לא ארעה בביתו או בחצרו, אלא בשטח סמוך שהוא שטח ציבורי, ועל כן לא היה כל בסיס לקביעה כי הוא מחויב בתשלום החוב. לדבריו, הוא שלח לשירותי הכבאות ולעורכי הדין מטעמם מספר מכתבים המסבירים כי אינו מחויב בחוב, וכי השריפה לא ארעה בשטח שלו, אך הם המשיכו להטריד אותו ולנקוט נגדו הליכים.

לקבלת ייעוץ משפטי פנו אל עורכי דין נזיקין

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

שירותי הכבאות וההצלה טענו מנגד, כי התובע מנסה להטעות את בית המשפט וליצור את הרושם שמדובר באירוע שאין לו כל קשר אליו. לטענת הנתבעים, ביתו של התובע נמצא בשיכון הבנוי בצורה צפופה מאוד, ולכן צוות הכיבוי הגיע לרח' צאלון ומשם פרש את הכוחות שלו לחצר הבית של התובע.

לא היה בסיס לחיוב התובע בהוצאות

השופטת רים נדאף קבעה, כי יש ממש בטענותיו של התובע שהשריפה לא אירעה בביתו או בחצריו. "התובע ובנו הותירו בי רושם מהימן ואמין, הגישו תצלום אויר ותמונות המבהירות את גבול חלקתו של התובע לעומת החלקה שבה אירעה השריפה", כתבה השופטת בפסק הדין.

בנסיבות המקרה, נקבע כי לא היה בסיס לחיובו של התובע בהוצאות כיבוי השריפה.

נפסק, כי מהות נזקיו של התובע היא למעשה של עוגמת נפש כתוצאה מההליכים שננקטו נגדו.
" במקרה דנן התובע פנה במשך השנים במספר מכתבים והסברים לנתבעים כדי שיפסיקו את פניותיהם אליו, אך לשווא", פסקה השופטת, והעריכה את נזקיו של התובע ב-2,000 שקלים.
שירותי הכבאות וההצלה חויבו לשלם לתובע סכום זה.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"ק 26830-01-11 כרספיל נ' טבריה ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה