zap group mishpati logo

תבע את הנהלת בתי המשפט, וחויב בהוצאות

ביהמ"ש דחה תביעה שהגיש אדם נגד הנהלת בתי המשפט בטענה להתנהגות רשלנית כלפיו מצד בית המשפט לענייני משפחה בבאר-שבע, וחייב אותו בהוצאות של 500 שקלים.

מאת: מערכת משפטי
03.04.11
תאריך עדכון: 24.06.19
2 דק'
תבע את הנהלת בתי המשפט, וחויב בהוצאות

ביהמ"ש לתביעות קטנות בבאר-שבע דן בתביעה נגד הנהלת בתי המשפט לפיצוי בשל התנהגות רשלנית של בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, לה טען התובע.

לטענת התובע, מזכירות בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, לא טרחה להודיע לו ו/או לבאת כוחו, על כך שבוטלו שני דיונים שנקבעו מבעוד מועד,  ל-12  בנובמבר 2009 ול-18 במרץ 2010. לדבריו, כתוצאה מהתרשלות המזכירות, נגרמו לו נזקים רבים, שכן הדיונים הנ"ל לא התקיימו כלל, והוא נאלץ לשלם לבאת כוחו שכר טרחה בסך 9,280 שקלים, עבור שתי הישיבות.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

לחצו כאן לקבלת ייעוץ משפטי מטעם עורכי דין נזיקין

הנהלת בתי המשפט טענה מנגד, כי הדיון הראשון לא בוטל והתקיים (בבוקר יום הדיון פרצה שביתת הקלדניות, וכב' השופט פנחס אסולין נתן החלטה בתיק, לפיה לא ישמעו הראיות בתיק באותו יום) ועל ביטול הדיון השני הודע לתובע מבעוד מועד. לטענת הנהלת בתי המשפט, מכיון שהתובע היה מיוצג ע"י עו"ד מטעמו, התנהלותה נעשתה באמצעות באת כוחו, ולכן יש לדחות את טענות התובע, כי היה על המדינה ליידע אותו באופן אישי.

ביהמ"ש: החלטת ביהמ"ש הועברה לתובע

השופטת בדימ' רות בהט החליטה לדחות את התביעה.
נפסק, כי עיון בפרוטוקול מה-12 בנובמבר מעלה, כי הדיון אכן התקיים באותו מועד ואף נדונו בקשות שהיו תלויות ועומדות בפני בית המשפט, אך לא נשמעו עדים. "הדיון בתובענה לא בוטל", כתבה השופטת, "אלא אף הביא לקידום ההליכים בתובענה. מכל מקום אין מחלוקת שהשביתה פרצה באותו יום כך שלא ניתן היה להודיע דבר לפני כן".

באשר לדיון השני, נקבע כי מאחר שהתובע מיוצג ע"י עו"ד, הרי שהתנהלותה של המזכירות, בעניינים הקשורים לתובע, התבצעה כדין אל מול באת כוחו.

נקבע, כי החלטת כב' השופט אסולין מה-8 במרץ 2010 בדבר דחיית הדיון, הועברה אל ב"כ התובע בפקס ואם עורכת-הדין לא הודיעה למרשה על דבר הדחייה, עליו לבוא אליה בתלונות, ולא אל מזכירות בית המשפט, אשר לא התרשלה.

התביעה נדחתה, כאמור, והתובע חויב בהוצאות בסך 500 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"ק 20451-05-10 פורטנוי נ' מדינת ישראל)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים