zap group mishpati logo

ביהמ"ש: אשה שהתגרשה לא תחויב בחובות ההימורים של בעלה

"בנסיבות המיוחדות, אין לראות את החובות של הנתבע בגדר "נכסים שליליים" בני איזון בין הצדדים", קבעה השופטת גליק והחריגה את חובות ההימורים של הבעל מאיזון המשאבים.

מאת: מערכת משפטי
12.05.11
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
ביהמ"ש: אשה שהתגרשה לא תחויב בחובות ההימורים של בעלה

ביהמ"ש לענייני משפחה בת"א קבע לאחרונה, כי אשה שהתגרשה לא תשא בחובות בעלה לשעבר שנצברו כתוצאה מהימורים. נפסק, כי חובות אלו יוחרגו מאיזון משאבים בין בני זוג שהתגרשו.

הרקע לתביעה: בני הזוג התחתנו בשנת 1981 וחיו יחדיו כ-30 שנה. אולם, בשנת 2010 יחסיהם עלו על שרטון, והם החליטו להתגרש.
האשה הגישה תביעה לאיזון משאבים.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום משפחה

במסגרת הסכסוך בני הזוג העלו האשמות קשות האחד בשני: האשה טענה שבעלה לשעבר מכור להימורים, ובשל כך הוא גרם לפירעון חובות ההימורים מסכומים שונים שהיו אמורים להיות חיסכון משפחתי.
הבעל העלה מצידו טענות להעלמת כספים מצד אשתו לשעבר וכן טען כי לא הייתה נאמנה לו.

השאלה שעלתה על הפרק הייתה, האם החובות נשוא הדיון הם חובות משותפים או חובות פרטיים.
הפסיקה הכירה בעבר באחריות משותפת ביחס לחובות שנוצרו מהרכוש המשותף, אך הוציאה מכלל זה חובות בעלי אופי אישי מובהק, כמו חובות שנוצרו בשל הוצאות על רכוש נפרד או תוך כדי הפרת נאמנות.

חובות אישיים שיש להחריגם
במקרה זה, קבעה השופטת שפרה גליק, הוכח כי הבעל הימר באופן מסיבי, וכי החובות שלו נוצרו כתוצאה מהימורים ולא בשל הניהול השוטף של חיי המשפחה. על כן, נפסק כי מדובר בחובות אישיים שיש להחריג אותם מאיזון המשאבים בין בני הזוג.

ליעוץ בנושא איזון משאבים, פנו אל עורכי דין משפחה

" אכן חובות הנתבע עקב הימורים הינם תוצאה של מניפולציה כספית וחובות בעלי אופי אישי מובהק: התובעת לא רצתה בכך, ואף לא ידעה על כך, והאמנתי לה שהנתבע החזיק חשבון נפרד אותו הסתיר מפניה, להתנהלותו הכספית....בנסיבות המיוחדות המפורטות לעיל, אין לראות את החובות של הנתבע בגדר "נכסים שליליים" בני איזון בין הצדדים", כתבה השופטת בפסק הדין.

" אני רואה בהתנהגותו זו של הנתבע משום הפרת נאמנותו כלפי התובעת, ובאופן זה ראתה הפסיקה הימורים של צד אחד", הוסיפה השופטת.

באשר ליתר זכויות הצדדים, פרט לחובות ההימורים, נקבע כי הן יאוזנו שווה בשווה מיום הנישואין עד ליום הגירושין.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(נ.כ נגד ר.כ)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים