zap group mishpati logo

חב' כח אדם תבעה את המועצה האזורית חבל מודיעין, וחויבה בהוצאות

בית המשפט דחה תביעה שהגישה חברת כח אדום לתשלומים עבור שירותים שספקה. בית המשפט קבע, כי המועצה האזורית חבל מודיעין שילמה לחברת כח האדם את כל מה שמגיע לה.

מאת: מערכת משפטי
16.05.11
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
חב' כח אדם תבעה את המועצה האזורית חבל מודיעין, וחויבה בהוצאות

בימ"ש השלום בת"א דן בתביעה על סך 1,000,000 ₪ שהגישה חב' פרטית שעיסוקה באספקת שירותי כח אדם כנגד המועצה האזורית חבל מודיעין בשל טענה לתשלומים עבור שירותים שסופקו לה באספקת כח אדם.
המועצה האזורית חבל מודיעין הכחישה את הנטען, וטענה כי שילמה את כל המגיע ממנה, בהפחתת סך של 150,000 שקלים, עבור סכומי כסף שיועדו לזכויות סוציאליות של עובדים אשר בתרמית לא הועברו אליהם ע"י חב' כח האדם.

השופטת חנה ינון דנה בשאלה, האם קיים חוב של המועצה האזורית חבל מודיעין, כלפי החברה התובעת, לתשלום לעובדים.

נקבע, כי ע"פ ההסכם, על הקבלן לשלם לעובדיו את המגיע להם על פי דין, במידה שיידרש, ורק אחר כך קמה לו זכות לתבוע על פי הסכמיו עם המועצה, שאחרת יימצא עושה עשר ולא במשפט ופוגע בכספי ציבור יקרים שניגבו ע"י המועצה מתושבי חבל מודיעין.

עוד נקבע, כי החברה התובעת לא הוכיחה כי חויבה לשלם לעובדים את התשלומים שהיא דורשת, במסגרת פסקי דין שניתנו כנגדה או במסגרת אישורים ואסמכתאות בכתב.

דרישת התשלום לא עולה בקנה אחד עם יחסי הצדדים
נפסק, כי התקורה בתוספת עמלות הקבלן שולמה במלואה, במשך תקופת ההסכם הראשון ואף השני, למעט סך של 150,000 ₪ אשר קיזזה המועצה בהיווכחה שכספים שהועברו לא שולמו כלל לעובדים, על דרך תרמית והונאה.

" דרישתה של התובעת לעמלה בשיעור של 22% אינה עולה בקנה אחד עם יחסי הצדדים .... ברי, הוא, כי הנתבעת ביקשה  לחסוך בהתקשרותה הישירה עם התובעת, ולפיכך אין היגיון כלכלי בדרישה מופרזת ומופלגת שכזו", נכתב בפסק הדין.

בסיכום, נקבע כי החברה התובעת לא הביאה ראיות לתשלום הסכומים הכלולים בתביעתה לעובדיה, ולכן יש לדחות את התביעה.

החברה התובעת חויבה בהוצאות המועצה בסך 20,000 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"א 38224-06 קפלן את לוי בע"מ נ' מועצה אזורית חבל מודיעין)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים