zap group mishpati logo

תביעות קטנות: השמלה שנמסרה לניקוי נפגמה, המכבסה תפצה

מכבסה תשלם לאשה פיצוי של 3,500 שקלים בשל ניקוי כושל של שמלת הכלה שלה, שהתבטא בפגיעה במרקם הבד.

מאת: מערכת משפטי
19.05.11
תאריך עדכון: 27.05.19
2 דק'
תביעות קטנות: השמלה שנמסרה לניקוי נפגמה, המכבסה תפצה

ביהמ"ש לתביעות קטנות בהרצליה דן בתביעה שהגישה צעירה, אשר מסרה למכבסת " לב מכבסה וניקוי יבש" ברח' הרב קוק בהרצליה מספר פרטי לבוש, כולל שמלה לבנה שלבשה בחתונתה.

בזמן שהתובעת מסרה את השמלה, אשר קנתה לדבריה ממעצבת מוכרת בעלות של 6,400 שקלים, היו עליה כתמים, אשר לטענתה נבעו מיין שנשפך על השמלה במהלך החתונה.
למחרת החתונה מסרה התובעת את השמלה לניקוי במכסה הנ"ל, אך להפתעתה, כאשר קיבלה את השמלה  מהמכבסה לאחר שעברה ניקוי, היא גילתה כי השמלה נפגמה, כך שצבעה הפך לכהה ומרקם הבד נפגם.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

התובעת פנתה בו במקום  לזבנית שמסרה לה את השמלה והזבנית הציעה לנסות ולתקן את  הנזק, אך הבהירה שאין למכבסה אחריות על התוצאות. התובעת סירבה לניקוי נוסף, והגישה תביעה בשל הנזק שנגרם לשמלה.
לטענת המכבסה ובעליה, התובעת אל ציינה שמדובר בשמלת כלה, כאשר מסרה את השמלה לניקוי, ואילו הייתה מציינת שמדובר בשמלת כלה, לא היו מקבלים אותה לניקוי , או לחלופין השמלה הייתה נשלחת לניקוי מיוחד ויקר יותר.

ביהמ"ש: המכבסה התרשלה
השופטת חנה קלוגמן קבעה, כי גם אם לא מדובר בשמלת כלה סטנדרטית הרי שניתן לראות שמדובר בבגד ערב יקר והצבע הלבן בודאי שהיה צריך לומר "דרשני". "אני מאמינה לתובעת שציינה שמדובר בשמלת כלה, אשר נמסרה לניקוי מיד למחרת החתונה. גם אם העובדת לא שמה לב לדבריה אלו של התובעת הרי שהיה עליה להתייחס לשמלה עצמה שחזותה מעידה על יוקרתה", כתבה השופטת, והוסיפה שממכלול עובדות המקרה המסקנה היא, שהמכבסה ובעליה התרשלו בטיפול שנתנו לשמלה הן בקבלתה והן בניקוי שהוענק לה.

עם זאת, נקבע כי  אך קיימת גם רשלנות תורמת לתובעת אשר הייתה אמורה להבין שקיימת אי הבנה לגבי מהות השמלה הן מהמחיר שנדרשה לשלם עבור הניקוי והן מכך שהדבר לא צוין במפורש בטופס המסירה.
השופטת קיבלה את טענת התובעת, כי נגרם לה נזק של 6,400 שקלים. בניכוי הרשלנות התורמת, הוחלט לפסוק לה פיצוי של  3,500 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"ק 5251-11-10 שפירו נ' אמיד ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה