zap group mishpati logo

נדחתה תביעת תושב יקנעם על רקע הפליה אסורה בכניסה למועדון

בית המשפט דחה תביעה שהגיש אדם, שטען שכניסתו למועדון נמנעה מחמת הפליה. "ההחלטה התקבלה בשל התנהגות קודמת של התובע", פסק בית המשפט.

מאת: מערכת משפטי
22.05.11
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
נדחתה תביעת תושב יקנעם על רקע הפליה אסורה בכניסה למועדון

בית משפט השלום בחיפה דן בתביעה שהגיש תושב יוקנעם עלית, שעילתה הפליה אסורה לפי חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים, בכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים תשס"א – 2000.

התביעה הוגשה בשל שלושה אירועים נפרדים. האירוע הראשון התרחש לטענת התובע בחודש יולי 2007 והאירועים השני והשלישי התרחשו בתאריכים 7.6.08 ו- 9.6.08 בהתאמה, בסמוך לחג השבועות של אותה שנה.
התובע טען, כי הגיע בכל אחד מהאירועים עם אשתו וחברים נוספים לבילוי במועדון ה"טרמינל" , המופעל ע"י הועד המקומי רמות מנשה, אולם לא הותר לו להיכנס. לדבריו, הכניסה נאסרה עליו רק בשל מראו החיצוני, בשל היותו כהה עור, בן לזוג הורים ממוצא תימני. התובע הודה בתביעתו, כי נהג לבלות במועדון וכניסתו למועדון כן הותרה מספר פעמים גם לאחר קרות האירוע הראשון, אך הוא הבהיר כי בכל הפעמים בהן הותר לו להיכנס למועדון היה זה רק מכיון שנרשם מראש דרך אתר האינטרנט של המועדון או בזכות ניצול קשריו עם חברים שעובדים במועדון.
התובע טען, כי פנה למועדון ולמנהלו לאחר שנתקל ביחס מפלה ואסור כלפיו וחש בשל כך פגוע ומושפל, אך כל פניותיו לא טופלו כראוי והוצע לו אך ורק להירשם כחבר מועדון דבר אשר יאפשר למועדון לבדוק האם איננו אדם אלים מיסודו, ואם כך הדבר, יאושר לו להיות חבר מועדון.

בהגשת תביעה בטענת הפליה מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מטעם עורכי דין נזיקין

ביהמ"ש: לא הייתה הפליה
המועדון ומנהלו דחו את טענות התובע, וטענו כי לא הפלו אותו ע"פ החוק.

השופטת ישראלה קראי-גירון החליטה לדחות את התביעה. נקבע, כי התובע לא הוכיח את תביעתו וכי ההחלטה למנוע את כניסתו למועדון לא הייתה החלטה פרי קיומה של מדיניות מפלה. "הוכח כי ההחלטה שונתה לא על רקע אפליה אסורה אלא מכוח החלטת ...אשר התקבלה בגין התנהגות קודמת של התובע באירוע השני", כתבה השופטת בפסק הדין.

בשולי פסק הדין, השופטת ציינה, כי אין במסקנת פסק הדין כדי להכשיר התנהגות מפלה או אפילו לקבוע כי התנהגות המועדון או מנהלו הייתה סבירה, נאותה ולא רשלנית. השופטת הוסיפה, כי אין גם כדי לקבוע כי התובע פעל בצורה אסורה בכל אחד מהאירועים נשוא התביעה. "כל שנקבע במסקנה הנ"ל הוא שבנסיבות הספציפיות של האירועים נשוא התביעה לא הרים התובע נטל ההוכחה הנדרש להוכחת תביעתו ובחירתו להשתית תביעתו רק על עילות התביעה האמורות בחוק עומדת בעוכריו ומונעת האפשרות לקבל תביעתו", כתבה השופטת ודחתה את התביעה.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"א 5947-10-08 חי נ' ועד מקומי רמות מנשה ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה