zap group mishpati logo

תאונת עבודה וטופס 250 - שאלות נפוצות מפורום נזיקין ותאונות

נפצעתם, החלקתם, קיבלתם מכה מאוד כואבת בעבודה או בדרך אליה. האם זו תאונת עבודה? לפניכם שאלות ותשובות העוסקות בנושא תאונת עבודה, אשר ליקטנו מפורום נזיקין ותאונות, המנוהל ע"י עו"ד אריאל פרויליך

מאת: עו"ד פרויליך אריאל
09.06.11
תאריך עדכון: 28.03.24
4 דק'
תאונת עבודה וטופס 250 - שאלות נפוצות מפורום נזיקין ותאונות

תאונה תוך כדי טיול גיבוש

שאלה: במהלך טיול גיבושון של העובדים אצלנו, מעדתי ושברתי את ידי. האם זה נחשב לתאונת עבודה בגינה ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי ומקום העבודה? יש לציין שנפלתי מאופניים, שחתמתי לפני זה על טופס שהגישה לי החברה המפעילה (לא קשורה למעסיקים שלי). לא יודע מה רשום בו, אבל אני מניח שרשום שאין לי תביעות כלפיהם.

תשובה: 1. אם הגיבושון נערך ע"י מעבידיך ובמסגרת העבודה זו אכן תאונת עבודה וניתן לפתוח תיק בביטוח הלאומי.

2. מבחינת דיני הנזיקין כלל לא בטוח שתוכל להגיש במקביל גם תביעה כנגד מעבידיך, גם אם התאונה ארעה במסגרת "העבודה". תביעת נזיקין כנגד מעביד אינה אוטומטית ודורשת הוכחת רשלנות מצידו שגרמה לתאונה.

3. לא נראה לי שניתן להחתים עובד לפני פעילות יזומה , מראש, שאין לו תביעות.

גם אתם רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום נזיקין ותאונות

סירוב המעביד לתת טופס תאונת עבודה

שאלה: נפצעתי בעבודה ממסור, וכשפניתי למנהל העודה על מנת לקבל טופס לתאונת עבודה הוא סירב ואמר שבעל הבית לא מסכים והוא עושה לו בעיות עם זה.
האם זה חוקי? האם מותר לו לסרב להכיר בזה תאונת עבודה ?

תשובה: המעביד אכן חייב לחתום על טופס 250 של ביטוח לאומי תאונת עבודה. אם הוא מסרב תפנה עצמאית לסניף ביטוח לאומי הסמוך לביתך, תבקש טופס הכרה כתאונת עבודה, תמלא אותו, צרף תלושי שכר, תן תאור קצר של התאונה, ובמקום שנועד לחתימת המעביד תרשום שהמעביד מסרב לחתום, והגש את הטופס.

להורדת טופס 250 מאתר ביטוח לאומי>>>

תאונת עבודה

שאלה: בדרך לעבודה הרגל שלי הסתובבה והתגלה שקרעתי את הרצועה, מה שגרם לי לשבת בבית למעלה מחודש. הגשתי תביעה לתאונת עבודה למוסד לביטוח לאומי והוא כתב לי שהמקרה שלי יכול לקרות בכל מקום ולכן לא מדובר בתאונת עבודה. האם אני יכולה לתבוע?

תשובה: לא כל "אירוע" המתרחש בעבודה או בדרך מהעבודה הביתה מהווה "תאונת עבודה" . רק "תאונות" הקשורות לעבודה תוך כדי ועקב העבודה הן תאונות עבודה. סיבוב של רגל בדרך מהעבודה יכול לקרות בכל מקום ולכן ספק אם מדובר בתאונת עבודה. ברור שזכותך לערער לבית הדין לעבודה.

חופשת מחלה עקב תאונת עבודה

שאלה: אבא שלי נמצא בחופשת מחלה כבר שלושה חודשים רצוף עקב תאונת עבודה וניתוח שהוא עבר. אמרו לי שבדר''כ אם בן אדם נמצא בחופשת מחלה שלושה חודשים רצוף יש איזשהו סכום סמלי שהוא אמור לקבל ממקום העבודה. רציתי לדעת האם זה נכון ועל מה מדובר?

תשובה1. עובד שנעדר מעבודתו עקב תאונת עבודה זכאי לקבל מהביטוח הלאומי "דמי פגיעה" המסתכמים בכ-75% משכרו. השכר יכול להיות משולם ע"י המעביד ואז "דמי הפגיעה" משולמים ע"י הביטוח הלאומי למעביד, ואם המעביד אינו משלם שכר בתקופת ההיעדרות (זו זכותו מלבד 10 הימים הראשונים) אז העובד מקבל את "דמי הפגיעה" ישירות מהביטוח הלאומי.

2. מעבר לכך אין כל הטבה אחרת.

3. זכותו של "נפגע עבודה" לדרוש ועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי ולטעון לנכות זמנית וצמיתה וזאת לאחר 90 ימי אי הכושר הראשוניים. במידה ותיקבע לו נכות זמנית או צמיתה ע"י ועדות אלו יהיה אביך זכאי לכספים נוספים בהתאם לנכותו ושכרו.

פגיעה בעבודה

שאלה: אני עובד במסעדה בתפקיד טבח. לפני כחודשיים נשפכו עלי מים רותחים על הבטן וקיבלתי כווייה דרגה 2. הייתי בבית חולים ובנוסף לטיפול נאמר לי שאסור לי להיחשף לשמש למשך חצי שנה (משמע שאין באפשרותי ליהנות בים העונה) מעבר לכך תישאר לי צלקת בגודל 15 ס"מ.
רציתי לדעת אם באפשרותי לתבוע על הנזק/ עוגמת הנפש?


תשובה: אכן תוכל לתבוע, בתנאי שהיתה רשלנות של מעבידך או אדם אחר שגרמו לשפיכת המים הרותחים עליך. אם לא היתה רשלנות ניתן לקבל כספים רק במסגרת תאונת עבודה מהביטוח הלאומי.

עוד בנושא:

המדריך להתמודדות מעשית עם תאונות עבודה

תאונות עבודה - המדריך (חלק א')

מדריך לנפגעי תאונות עבודה (חלק ב'- עירעורים)

על תאונת דרכים בדרך לעבודה

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה