zap group mishpati logo

בית המשפט הכריע: מאסר עולם לרוני רון ולמארי פיזם

רוני רון ומארי פיזם הורשעו ברצח ובשידול לרצח , ובית המשפט גזר עליהם, במסגרת אחת הפרשיות המזעזעות שידעה המדינה, מאסר עולם

מאת: עו"ד מירב נוסבוים
13.06.11
תאריך עדכון: 13.06.11
2 דק'

דומה, כי אחת הפרשות הקשות והמזעזעות בתולדות המדינה באה היום אל סיומה, כאשר בית המשפט המחוזי במחוז המרכז גזר על רוני רון ועל מארי פיזם עונשי מאסר עולם, לאחר שהרשיע את רון ברצח הילדה רוז ואת אמה, מארי, בשידולו של רון לביצוע הרצח.

השניים הורשעו בהכרעת דין ארוכה ומנומקת בעבירה החמורה ביותר בספר החוקים, לאחר שבית המשפט דחה את גרסאותיהם.
יצוין, כי בית המשפט זיכה את מארי מעבירת ביצוע הרצח בצוותא, בה הואשמה בכתב האישום וקבע כי לא הוכח כי נטלה חלק פעיל ברציחתה של רוז, אך יחד עם זאת מצא אותה אשמה בכך ששידלה את רון לבצע הרצח.

בית המשפט קבע, כי בניגוד לדמות השברירית אותה ניסתה לצייר, מדובר באשה מניפולטיבית שהיתה לה השפעה עצומה על רון. בית המשפט קבע כי מארי שבה ודרשה מרון כי "יפתור" את הבעיה עם רוז ואף כתבה לו מפורשות כי היא רוצה שיפטר מרוז.
בית המשפט אף קבע, כי הגם שלא הוכח כי מארי תכננה את אופן הביצוע, הרי שצפתה את האפשרות כי רון יפטר מרוז על ידי הריגתה והיא חפצה באפשרות זו, גם אם כמוצא אחרון.

החוק קובע: מאסר עולם חובה
משהרשיע בית המשפט את רון בעבירת הרצח, הרי שעל פי חוק העונשין, העונש בגין עבירה זו הנו עונש מאסר עולם חובה ובהעדר טענות לאחריות מופחתת, אין לבית המשפט כל שיקול דעת להקל בו.
כך גם לגבי עבירת השידול לביצוע הרצח, למרות שלא מדובר במי שבצעה מעשה הרצח בפועל.

הקביעה בדבר עונש מאסר עולם חובה ללא כל שיקול דעת לבית המשפט, כלפי מי שלא היה בפועל צד לבצוע העבירה מעוררת לא פעם הסתייגויות, ובמשך תקופה היתה מחלוקת בפסיקה בעניין השאלה האם גם על המשדל לבצוע רצח יוטל עונש מאסר עולם חובה ללא כל שיקול דעת, ואולם הסוגיה הוכרעה על ידי בית המשפט העליון בע"פ 7894/03 נאסרין מסארווה נ' מ"י, בו נקבע כי עונשו של המשדל לביצוע רצח הנו עונש מאסר עולם חובה, הנגזר הן מפרשנות לשון החוק והן מתכליתו הרואה במשדל את "האב הרוחני" של העבירה, כאשר ללא תרומתו לא היתה העבירה כלל מתבצעת.

תמה פרשה עצובה וכואבת שזעזעה מדינה שלמה כאשר בתודעה יזכר לנצח אותו תיק העולה מקרקעית הירקון ובתוכו טמונה גופת הילדה הקטנה.


• הכותבת היא מומחית למשפט פלילי, ומנהלת פורום עבריינות נוער בפורטל משפטי.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה