zap group mishpati logo

פיצויים לנפגעי תאונת רכבת

נפגעתם בתאונת רכבת? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים. שימו לב: חשוב להתייעץ עם עורך דין ולבחור במסלול התביעה הנכון עבורכם

מאת: מערכת משפטי
21.06.11
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
פיצויים לנפגעי תאונת רכבת

הרכבת היא כלי התחבורה המשרת אתכם מדי יום בדרכם לעבודה, לבסיס הצבאי או ללימודים? אתם לא לבד. בשנים האחרונות תנועת הנוסעים ברכבת ישראל עלתה בצורה משמעותית. יחד עם העלייה בכמות הנוסעים חלה גם עלייה בעומס על המסילות, וכתוצאה מכך בתאונות רכבת נוראיות שגרמו להרוגים ולפצועים.

רכבת היא כלי תחבורה - כלי רכב מנועי לכל דבר ועניין, ע"פ החוק. בהתאם לכך, פגיעה שמתרחשת בזמן הנסיעה ברכבת היא תאונת דרכים, ונוסע שנפגע בתאונה זו ונגרמו לו נזקי גוף, יכול להגיש תביעה מכח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. התביעה מוגשת כנגד חברת הביטוח שמבטחת את הרכבת בביטוח חובה, ואם בית המשפט מקבל את התביעה, הנפגע ובני משפחתו אמורים לקבל פיצויים בשל הנזקים הפיזיים והנפשיים שנגרמו להם כתוצאה מתאונת הרכבת.

עצירה פתאומית של הרכבת, ומעידה בתוכה בעקבות העצירה נחשבת גם היא לפגיעה בתאונת דרכים, שחברת הביטוח חייבת לפצות בגינה. בנסיבות מסוימות, גם מעידה בזמן עלייה לרכבת או בזמן ירידה ממנה יכולה להיחשב כתאונת דרכים.

תאונת רכבת - האם מדובר בתאונת עבודה?

אם נפגעתם בזמן הנסיעה ברכבת לעבודה או בזמן החזרה מהעבודה אל ביתכם, ייתכן שתאונת הרכבת תוכר גם כתאונת דרכים וגם כתאונת עבודה. חשוב לדעת, כי לא תהיו זכאים לכפל פיצוי, והבחירה במסלול התביעה עשויה להשליך על גובה הפיצויים. תביעה נגד הביטוח הלאומי מוגבלת בזמן- יש להגישה עד שנה ממועד התאונה. זאת, לעומת תביעה מכח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. על כן, במקרה כזה מומלץ לפנות בהקדם לעורך דין נזיקין, אשר יתן לכם יעוץ מקצועי, ויסייע לכם לבחור במסלול הנכון עבורכם.

פגיעת חיילים

עבור חיילים רבים רכבת היא כלי התחבורה העיקרי והשימושי ביותר, אשר מוביל אותם מהבית לבסיס ובחזרה.
חיילים שמשרתים בשירות סדיר, קבע ומילואים, אשר נפגעו בתאונת רכבת, יכולים להגיש את התביעה לפיצוי כנגד משרד הביטחון או כנגד חברת הביטוח של הרכבת. גם כאן, יש משמעות לבחירה בין שני המסלולים, באשר לפיצויים שיפסקו. בדרך כלל מדובר בהחלטה הקשורה לאחוזי הנכות, סיכויי ההחלמה וההחמרה בעתיד וכד'. כדאי לפנות לעורכי דין נזיקין, העוסקים בתחום כדי לדעת נגד איזה גוף עדיף להגיש את התביעה.

דרך פעולה במקרה של פגיעה בתאונת רכבת

אם נפגעתם במהלך תאונת רכבת, מומלץ לבקש שמות ופרטים מזהים של עדים לתאונה, בין אם מדובר בנוסעים אחרים או בעובדי הרכבת. כמו-כן כדאי לבקש מעובדי הרכבת פרטים על הרכבת בה אירעה התאונה, בכלל זה שם הנהג ומספר רישוי של הרכבת.

מובן שיש לפנות לקבלת טיפול רפואי בהקדם, ובזמן הפנייה לטיפול הרפואי יש לציין כיצד אירעה התאונה, ולוודא שהפרטים נרשמים כלשונם בגיליון הרפואי.

אל תשכחו לשמור העתק מכל מסמך רפואי רלוונטי!

לאחר מכן, יש לפנות למשטרה כדי לדווח על התאונה, ולקבל ממנה אישור בו מופיעים הפרטים של הנפגע בתאונה.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה, אשר בקי בתחום של תאונות דרכים ונזקי גוף, כדי להתנהל בצורה הנכונה ולקבל את הפיצוי המקסמילי בגין הפגיעות.

עוד בנושא:

7 עצות זהב לנפגע בתאונת דרכים

תאונת דרכים: שאלות ותשובות מומחה מהפורום

מדריך פיצויים בתאונת דרכים

תאונות עבודה - המדריך (חלק א')

מדריך לנפגעי תאונות עבודה (חלק ב'- עירעורים)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה