zap group mishpati logo

"פדופיל אלף הילדות" נשלח ל- 12 שנות מאסר בכלא

הסיוט של כל הורה - האינטרנט הפך לכר פורה לעברייני מין שמפתים קטינים

מאת: עו"ד מירב נוסבוים
30.06.11
תאריך עדכון: 24.10.18
3 דק'

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עונש של  12 שנות מאסר על אבינועם ברברמן, אשר ניסה ואף הצליח לפתות קטינות רבות באמצעות אתרי אינטרנט שונים והורשע, במסגרת הסדר טעון, בעבירות של ניסיון אונס, מעשי סדום, מעשים מגונים, בעילה אסורה בהסכמה והטרדה מינית. בנוסף הורשע ברברמן בהחזקת ובהצגת חומר תועבה לאחר שבמחשבו הביתי נמצאו סרטונים רבים המתעדים התעללות מינית בילדים.
בית המשפט אף חייב את  ברברמן לפצות שתיים מקורבנותיו בסכום של 70,000 ₪.

מגזר הדין עולה, כי ברברמן פעל במשך ארבע שנים, כשהוא גולש באתרי אינטרנט המיועדים לילדים צעירים כגון מומו הפרה, שוקס ועוד.

המשך פגיעתו הרעה בילדים נוספים נמנע רק תודות לערנותם של הורי אחת הילדות, אשר גילו כי היא מתכתבת עם מישהו התכתבות בעלת אופי מיני וכך נחשפה הפרשה.

בית המשפט המחוזי אימץ את קביעת המכון להערכת מסוכנות מינית לפיה רמת המסוכנות הנשקפת מברברמן הנה גבוהה מאד, וציין כי ביצוע עבירות מין קשות בקטינים הפך לתופעה הגוברת משנה לשנה וכי זירת האינטרנט הפכה ל"מלכודת פתאים וכר נרחב לציידי קטינים".

הנאשם, כך קבע בית המשפט,  גרם לקורבנותיו לנזק בל יתואר, כאשר הוא מודע היטב לגילן הצעיר ומשתמש בהן לסיפוק צרכיו המיניים המעוותים. הצורך להגן על הקטינים, מחייב, עונש הולם, חמור ומרתיע.

המרחב המוגן של הבית לא תמיד מוגן
אין ספק, כי המעשים בהם הורשע ברברמן הנם הסיוט של כל הורה, כאשר עבירות מהחמורות שבספר החוקים נכנסות לתוך הבית המוגן לכאורה, ללא ידיעת ההורה וללא שליטתו.

בניגוד לדאגות הממלאות אותנו שעה שילדינו נמצאים ברחוב, הרי שאנו סמוכים ובטוחים כי המרחב המוגן של הבית הנו המקום הבטוח עבור ילדינו, ואולם האינטרנט הנו, כפי שציין בית המשפט, כר פורה לעברייני מין המתחזים לצעירים וגולשים באתרים המיועדים לילדים במטרה לפתותם, לרכוש אמונם וליצור עמם קשר שיאפשר מימוש דחפיהם וביצוע עבירות פליליות.

השימוש בטכנולוגיה בתחום התקשורת הפך זה מכבר לנפוץ ביותר בין בני הנוער. מכשירי סלולארי מתקדמים, השימוש במייל והצמידות לאינטרנט ולרשתות החברתיות השונות  הפכו חלק מהשגרה עד כי לעיתים נראה ש"אם אתה לא שם אתה לא קיים".

האינטרנט פותח בפנינו עולם חדש של ידע,  ואין ספק כי יש לכך יתרונות עצומים, כמו גם לזמינות הקשר באמצעים הטכנולוגים השונים העומדים לרשותנו.

אולם, דומה כי בצד יתרונות אלה קיימים אף חסרונות לא מעטים, כאשר המסוכן בהם הנו חשיפה לגורמים עבריינים המנצלים את האינטרנט ליצירת קשר ואיתור קורבנות פוטנציאליים.

המסקנה, היא כי ערנות ההורים חיונית ונדרשת. יש להדגיש, כי לא אחת קורה, ששימוש בטכנולוגיה גם בקרב בני נוער, מוביל לביצוע עבירות פליליות, או משמש ככלי לחשיפתן.

כך, למשל, במקרה בו הוגש כתב אישום בגין פגיעה בפרטיות, לאחר שנערים צילמו בסתר נערה במצבים שקיימה יחסי מין  עם אחד מהם, והפיצו הסרטון ברשת.
יתרונות הטכנולוגיה ברורים ורבים, אך בצדם יש להזהיר את הילדים מפני הסכנות הטמונות ברשת ולהקנות להם כלי זהירות לשימוש בטוח ונבון, הכל תחת עין פקוחה ובוחנת.

* הכותבת היא מומחית למשפט פלילי, ומנהלת פורום עבריינות נוער בפורטל משפטי.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה