zap group mishpati logo

הארכת תוקף של זיכוי כספי – אושרה לקריאה ראשונה הצעת חוק

ועדת הכלכלה אישרה לאחרונה לקריאה ראשונה: זיכוי כספי יינתן לתקופה של שנתיים. יו"ר הוועדה ח"כ שאמה-הכהן: "ההצעה נועדה לתת מענה לאלפי צרכנים שלא מצליחים לממש את הזיכוי שניתן להם"; היוזמת ח"כ תירוש: "המטרה היא לשמור על כספו של הצרכן"

מאת: מערכת משפטי
18.07.11
תאריך עדכון: 27.05.19
2 דק'
הארכת תוקף של זיכוי כספי – אושרה לקריאה ראשונה הצעת חוק

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה לאחרונה לקריאה ראשונה את הצעתה של ח"כ רונית תירוש, לתקן את חוק הגנת הצרכן בנוגע לזיכוי שניתן במסגרת ביטול עסקה. ההצעה של ח"כ תירוש מבקשת להבטיח שהזיכוי שינתן ללקוח יהיה בסכום העסקה, יינתן למימוש במשך תקופה של שנתיים ויודפס באופן שיימנע מחיקה.
יו"ר הועדה שאמה-הכהן אמר, כי: "מדובר בהצעת חוק צרכנית, שנועדה לתת מענה לאלפי צרכנים שלא מממשים את הזיכוי משום שפג תוקפו או שהכיתוב נמחק".

הצעה משלימה לתקנות החזר הכספי
ח"כ תירוש אמרה, כי החלה לעבוד על הצעת החוק עוד לפני שהתקבלו התקנות החדשות לביטול עסקה. לדבריה, הצעתה היא משלימה לתקנות ההחזר הכספי. "העיקרון הוא לשמור על ערכו של הכסף שהשקיע הצרכן", אמרה ח"כ תירוש.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

נציגת משרד התמ"ת, עו"ד חנה טירי, אמרה כי הממשלה תומכת בחוק, אך חשוב להבהיר כי בעלי העסקים לא יוכלו להציע זיכוי במידה שהם מחויבים לתת החזר כספי.

חנית אברהם בכר מארגון אמון הציבור אמרה, כי מהתלונות שמגיעות לארגון לא מדובר בבעיה מהותית. לדבריה: "עלולה להיות פגיעה בצרכנים, בגלל שיש הרבה עסקים שנותנים לצרכנים זיכוי באופן וולונטרי ואם הם יחויבו בשורה של הגבלות הם יבחרו שלא לתת זיכוי כלל".

דברים דומים אמרה עו"ד שוש רבינוביץ' מאיגוד לשכות המסחר. "העוסקים יעדיפו לא לתת זיכוי אם הם לא חייבים וינהגו רק לפי תקנות ביטול עסקה, והשאלה אם זה טוב לצרכנים", אמרה.

ח"כ תירוש השיבה כי מי שנותן זיכוי עושה זאת על מנת לזכות באמון הצרכנים, ולמרות המגבלות החשש שהעוסקים יוותרו על מתן הזיכוי עשוי להיות מופרך.

הוועדה אישרה את הצעת החוק לקריאה ראשונה, וקבעה כאמור כי הזיכוי יודפס באופן שיימנע את מחיקת הכתוב בו. כמו כן, הזיכוי יהיה במלוא סכום העסקה ותוקפו יהיה לשנתיים. עוד קבעה הוועדה כי במידה שהלקוח ירכוש מוצר שמחירו נמוך מהזיכוי הוא יהיה זכאי לקבל את העודף בכסף מזומן, בתנאי שלא יעלה על 5% משווי הזיכוי או 100 שקל (הנמוך מביניהם).

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה