zap group mishpati logo

הצעת חוק: ביטוח החובה לאופנועים יוזל

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית: ביטוח החובה לאופנוענים יוזל; היו"ר שאמה-הכהן דרש מהאוצר נתונים כדי לוודא שאכן תהיה הוזלה

מאת: מערכת משפטי
21.07.11
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
הצעת חוק: ביטוח החובה לאופנועים יוזל

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתיקון לתיקון פקודת ביטוח רכב מנועי, שיזמה ח"כ פניה קירשנבאום ועליה חתומים גם יו"ר הוועדה ח"כ שאמה-הכהן ועוד 28 חברי כנסת.
ההצעה נועדה להעלות את מרכיב ההעמסה (השיעור מתוך תעריף הביטוח שבו על מבוטח לשאת כתוצאה מעלויות ההשתתפות של מבטח במסגרת הפול) ובכך להוריד את ביטוח החובה (compulsory insurance) של האופנוענים.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום ביטוח ותביעות רכוש

בדיון נדרשה הוועדה להכריע ולבחור בחלופה אחת מבין כמה חלופות שאושרו במסגרת אישור ההצעה לקריאה ראשונה, והתייחסו לשיעור של מרכיב ההעמסה שיוטל על כלל המבוטחים בביטוח החובה. שתי החלופות המרכזיות היו האם לקבוע את מרכיב ההעמסה על 6% או על 8%.

בדיון הקודם אמרה היוזמת ח"כ קירשנבאום, כי ישנה פשרה עם האוצר לפיה מרכיב ההעמסה יעמוד על 6% ולא על 8% כפי שהוצע בתחילה. בדיון היום אמרו נציגי האוצר כי המפקח על הביטוח מתנגד להצעת החוק, אולם מתוך החלופות שהוצעו מקובלת עליהם החלופה לפיה מרכיב ההעמסה יעמוד על 6% מעלות הסיכון הטהור בשוק החופשי.

מהו השיעור בו ישא המבוטח?
ח"כ קירשנבאום הוסיפה בדיון היום, כי צריך לוודא שהעלאת מרכיב ההעמסה ל-6% תופנה כולה לטובת הפחתת ביטוח החובה של האופנוענים ולא לכיסוי הגרעון האקטוארי של הפול. היו"ר שאמה-הכהן דרש שנציגי האוצר יציגו לו, תוך זמן סביר, סימולציה שממנה ניתן יהיה ללמוד כיצד ישפיע המהלך על עלות ביטוח החובה לאופנוענים. נציגי האוצר טענו כי מדובר בחישוב מסובך שהצגתו תארך לפחות כחודש, או אפילו יותר מכך.

עם זאת, הוועדה אישרה כאמור את ההצעה, וקבעה כי מרכיב ההעמסה יעמוד על 6% מהסיכון הטהור בשוק החופשי. היו"ר שאמה-הכהן הבהיר כי ההצעה תונח על שולחן הכנסת בהקדם, אולם הוועדה תמתין לקבל את הנתונים מהאוצר, כדי לוודא שהעלאת מרכיב ההעמסה תפחית את ביטוח החובה של האופנוענים. היו"ר הזהיר, כי אם הנתונים לא יוצגו הוא ימשוך את החוק מהמליאה ויבצע בו תוספות שיוודאו שביטוח האופנוענים יוזל.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה