zap group mishpati logo

ביטוח תאונות אישיות - על הפוליסה, מטרתה וחשיבותה

"לי זה לא יקרה"- האמת היא שאי אפשר לדעת. תאונות יכולות להתרחש בכל עת ובכל מקום, ומכאן החשיבות של פוליסת ביטוח תאונות אישיות

מאת: מערכת משפטי
02.08.11
תאריך עדכון: 21.05.19
3 דק'
ביטוח תאונות אישיות - על הפוליסה, מטרתה וחשיבותה

ביטוח תאונות אישיות (personal accident insurance) שונה מביטוח רכב וביטוח דירה, שכן ביטוח זה לא מבוסס על תנאי מינימום מחייבים ע"פ החוק, ועל כן ישנם הבדלים רבים בין הפוליסות המוצעות ע"י חברות הביטוח השונות.

ע"פ נתונים של חברות הביטוח, בכל שנה נפגעים מעל ל-200,000 אנשים בתאונות, מתוכם כ- 50,000 בתאונות דרכים, והשאר נזקקים לאשפוז  בשל תאונות בבית, כוויות, נפילות ועוד. המטרה של ביטוח תאונות אישיות היא להקל על המבוטח במקרה של נזק גופני, ולספק לו הגנה בכל מקום- בעבודה, בבית, במהלך פעילות ספורט או בנסיעה.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום ביטוח ותביעות רכוש

תאונות, כידוע, יכולות להתרחש בכל זמן ובכל מקום. לא ניתן לצפות אותן, וגם במקומות הנחשבים כבטוחים ותחומים- בית או עבודה יכולות להתרחש תאונות והן אכן מתרחשות. במקרה של  תאונה חמורה שעלולה להתרחש למבוטח או לבני משפחתו, המבוטח ו/או בני המשפחה  יזדקקו לעזרה כספית כדי להמשיך להתקיים כראוי וכדי לשמור על רמת החיים אליה הורגלו. במקרה כזה, יש חשיבות רבה לפוליסת הביטוח.

היערכות לקראת העתיד – חשיבות הפוליסה

פוליסת ביטוח תאונות אישיות מאפשרת להיערך לקראת ההוצאות הכספיות הלא צפויות, אשר נובעות כתוצאה מפגיעה פתאומית וקשה בתאונה.
הפוליסה מספקת כיסוי במקרה של תאונה או חבלה, שעלולה לגרום לנכות של המבוטח או למותו בשל תאונת דרכים או תאונה מסוג אחר.

בפוליסת ביטוח תאונות אישיות מוצעים בדרך כלל הכיסויים הבאים, כולם או מקצתם: פיצויים במקרה של מות המבוטח, פיצויים במקרה שנגרמה למבוטח נכות תמידית, מלאה או חלקית, פיצויים במקרה של אבדן כושר העבודה של המבוטח, פיצוי חד-פעמי למקרה סיעוד כתוצאה מתאונה, כיסוי לאשפוז בבית חולים, כיוסי לפינוי אמבולנס ממקום התאונה לבית חולים, פיצוי למקרה שנגרמו למבוטח שברים וכוויות כתוצאה מתאונה.
ביטוח תאונות אישיות בחלק מחברות הביטוח מעניק כיסוי לכל המשפחה, ומאפשר להוסיף ילדים עד גיל 21 בעלות נמוכה מעלות הכיסוי למבוגרים.

חלק מחברות הביטוח מציעות למבוטחים לרכוש הרחבה לפוליסה. הרחבה אשר מעניינת מבוטחים לא מעטים עוסקת בספורט אתגרי, ומעניקה למבוטח את כל הכיסויים שנמצאים בפוליסה גם במקרה של השתתפות בפעילות המוגדרת כספורט אתגרי, כולל: סקי, רכיבה על סוסים, צניחה, טיפוס הרים ועוד.

מי צריך לרכוש פוליסת ביטוח תאונות אישיות?

בעיקרון, כפי שצוין לעיל, תאונה יכולה לקרות לכל אחד ולהתרחש בכל זמן ומקום, ולכן הפוליסה חשובה לכל אדם, שכן אין לדעת מה ילד יום.

ראייה לחשיבות הפוליסה באה לידי ביטוי בכך, שמוסדות לימוד ומוסדות ממלכתיים אחרים חייבים להעניק ביטוח תאונות אישיות. כך למשל, תלמידי בית ספר מבוטחים בביטוח תאונות אישיות. גם אנשים שנוטלים משכנתא חייבים לרכוש פוליסת ביטוח תאונות אישיות בשל האינטרס של הבנק לקבל את הכסף המגיע לו במקרה של מות הלקוח. בהתאם לכך, גובה הכיסוי הביטוחי יהיה בהתאם לסכום שנשאר לתשלום ע"י המבוטח.

על כן, לפוליסת ביטוח תאונות אישיות חשיבות רבה, ובעת צרה, במקרה של תאונה, היא תבטיח למבוטח ו/או לבני משפחתו מקורות מימון במקרה של אובדן כושר עבודה ו/או נכות או מוות אשר נגרמו כתוצאה מתאונה.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים