זכויות עובדי השגרירות האמריקאית - פורום דיני עבודה

שאלה חדשה
  • רועי

    נשלח ע"ירועי 09:49, 1 בדצמבר 2013

    האם חוק העבודה הישראלי חל גם על עובדי שגרירות ארה״ב? אילו זכויות יש לעובדים לפי ביטוח לאומי והאם הם זכאים לדמי אבטלה? יש לציין שעובדים ישראלים בשגרירות האמריקאית משלמים ביטוח לאומי ומס הכנסה ע״י מקדמות ומחויבים לדווח על הכנסות בלבד ללא החזר הוצאות.

    השב
  • 09:38, 4 בדצמבר 2013

    דיני העבודה חלים על כל עובד ישראלי במדינה ישראל וכן מרביתם גם על עובדים זרים. אם הינך עובד ישראלי שעובד בשגרירות האמריקנית, דיני העבודה הישראלים חלים עליך. ישנן לא מעט פסיקות בנושא זה, ועל אף שהשגריות היא שלוחה של ריבון זר, עדיין תהיה מחוייבת לפי הדין הישראלי בתחום העבודה.

    073-2505373

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד גל גורודיסקי

מנהל הפורום: עו"ד גל גורודיסקי

עורך דין ונוטריון, שותף מייסד - גורודיסקי ושות' - עורכי דין ונוטריונים. בעל תואר ראשון במשפטים וכלכ
למידע נוסף

053-9374943 חיוג
הודעה

מתלבטים לגבי הסכם עבודה? התפטרות? פיצויים? בפורום זה, נענה על שאלותיכם בנושאי זכויות העובד, זכויות נשים יחסי עובד-מעביד, בית דין לעבודה, מהם דמי הבראה ומחלה,  דילמות לגבי מעבר בין משרות וזכויותיכם, חישוב פיצויי פיטורין, סוגיות לגבי חוזי עבודה וזכויות נוספות.