לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מיכל

שיתוק ERB ( שיתוק ע"ש ארב ) שנגרם במהלך הלידה

שלום, אני אמא לילד בן שנתיים, שסובל משיתוק ביד הנקרא בשפה הרפואית שיתוק ע"ש ארב (ERB). השיתוק נגרם במהלך הלידה. רציתי לשאול האם כל מקרה של שיתוק ע"ש ארב מהווה רשלנות רפואית, ומה סיכויי התביעה במקרה זה? תודה מראש על תשובתך, מיכל.

item.Author מנהל הפורום גיל קלופשטוק, עו"ד

שלום מיכל, השאלה האם במקרה בו נולד תינוק הסובל משיתוק ע"ש ארב, ( ERB'S PALSY ) קיימת עילת תביעה בגין רשלנות רפואית היא שאלה משפטית ורפואית, ובכדי להשיב עליה יש להתייחס לפרטי המקרה הספציפי אשר אינם מופיעים בגוף השאלה. אנסה אפוא לתת מספר עקרונות כלליים שנקבעו במספר פסקי דין שעסקו בנושא: המדובר בסיבוך שנגרם עקב כך שכתפיו של העובר נתקעות בתעלת הלידה (מצב המכונה "פרע כתפיים" או "היצרות כתפיים"), ובכדי לחלץ את העובר מופעל כח ע"י הצוות המיילד. במהלך חילוץ העובר נגרם לעיתים נזק הגורם לשיתוק של היד בדרגות חומרה שונות. שיתוק זה מכונה שיתוק ע"ש ארב. על הצוות הרפואי למנוע את אותו מצב שבו כתפי העובר נתקעות בתעלת הלידה, שכן ברגע שראש העובר יוצא ומסתבר שקיימת היצרות כתפיים קשה למנוע את הנזק לעובר. לכן על הצוות הרפואי להעריך מתי קיים סיכון לאותה היצרות כתפיים ולבצע ניתוח קיסרי כדי למנוע את ההיצרות. לצורך כך קיימים מספר פרמטרים אשר יכולים להצביע על סיכון למצב זה, למשל: משקל גבוה של העובר (בד"כ 4 ק"ג ומעלה) סכרת הריונית, גיל ההריון (באיזה שבוע מתרחשת הלידה) קיימים גורמים נוספים שיש להביאם בחשבון, אך מכל מקום הערכת המשקל של העובר היא הגורם המשמעותי ביותר. קיימים פסקי דין לא מעטים, בהם בתי המשפט קבעו כי היתה רשלנות רפואית של הצוות המטפל, רשלנות אשר גרמה להיווצרות שיתוק ע"ש ארב. (קיימים גם מקרים אחרים בהם נקבע שלא היתה רשלנות וכל מקרה נדון לגופו) לסיכום, יש לפנות לעו"ד המתמחה ברשלנות רפואית על מנת שיבחן את פרטי המקרה, אותו עו"ד גם יפנה למומחה רפואי לצורך התייעצות ומתן חוות דעת. כל טוב

מיכל

תודה רבה על תשובתך המפורטת. בני אכן נולד במשקל גבוה יחסית (4.400), אומנם לא הייתה סכרת הריונית וגיל ההריון היה תקין (שבוע 38). אפנה לעו"ד מומחה ברשלנות-רפואית כמו שהמלצת. כל-טוב, מיכל.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום רשלנות רפואית בהריון ולידה