לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
קרן אטיאס

חוזה מול גן פרטי בקיבוץ

השאלה שלי נוגעת לחוזה שערכתי מול גן פרטי בקיבוץ כשבאמצע שנה נודע לי עי המערכת החינוכית שלבתי יש קושי להשתלב בגן , וזאת עפי תצפיות שנערכו עי צוות הגן כשבסופן בשיחה פנימית מולי הציגו בפניי דרישה למצוא מטפלת לכ5-6 על חשבוני(זה מגובה עי מסמך כתוב שקיבלתי)..ובע"פ ומוקלט נאמר לי שאם לא אצרף סייעת על חשבוני הילדה לא תוכל להשתלב בפעילויות בגן. בחוזה שאני חתומה עליו כתוב בפירוש שרק איש מקצוע שלא מצוות הגן רשאי לאבחן ילדים(אגב באבחון פרטי שערכתי, הילדה שלי אובחנה כילדה נורמטיבית לגילה ואשר יכולה להשתלב בגן רגיל). האם הנעשה מולי הוא קביל? או שקיימת פה הפרת חוזה בוטה?

item.Author מנהל הפורום עו"ד גילעד ושדי

לפי מיטב ידיעתי צוות גן לא אמור לבצע אבחונים מעין אלו. יש לבדוק מול משרד החינוך ו/או ארגון הגנים הפרטיים או ארגון אחר אליו שייך הגן. במידה ונכון הדבר יתכן וקיימת פה הפרת חוזה.

קרן

לטענת הגן זהו מכתב פנימי שלהם שבו הם ציינו את הקשיים ההתפתחותיים של הילדה, ובו הם גם טענו שאינה נמצאת ברמת הגן בדומה לשאר הילדים ועקב כך ביקשו סייעת פרטית מטעמנו. כשפניתי בעזרת עו"ד הם טענו שמה שנכתב זהו מידע פנימי שאינו להפצה..אבל זה עדיין מכתב שניתן לי ביד והוא כן הופץ כשכתוב בו על קשיי השתלבותה של הילדה תוך שימת דגש על פער התפתחותי בינה ובין הילדים שזה דבר חמור ביותר לקבוע זאת עי יועצות גן. הם טענו שהמטרה שלהם הייתה חיובית בלעזור לילדה להשתלב..אבל הם כפו עלינו סייעת צמודה בתשלום ובמכתבם ציינו שיכולנו לבקש סיוע גם מהרווחה- כלומר הם כבר הרחיקו לכת כשאף דעת מומחה אינה בעניין וכשיש בידי מסמך מרופאה התפתחותית ששולל בעיה להשתלבות בגן רגיל ושמבחינתם הילדה יכולה להמשיך בגן(והרי איזה הורה נורמאלי ישאיר את ילדו במקום שהילד כבר תוייג והיחס אליו הוא כזה שיש לו בעיה). השאלה היא לאור המכתב הראשוני שלהם בו הם כותבים מעין אבחון על תפקודה מבחינה התפתחותית של הילדה ומבקשים סיוע בתשלום - האם יש לאן להמשיך עם זה גם אם הם "עידנו" את הנכתב וכתבו שביקשו את מה שביקשו כדי לעזור לילדה(משהו מסולף שכן רצו להוביל אותנו החוצה) ?.. יש לציין שבעקבות בקשתם לסיוע בתשלום הוצאתי את הילדה מהגן כי הבנתי שיש כאן הפרת חוזה, ובעקבות כך ילדתי נותרה ללא מסגרת כלל ואני ובעלי אמורים לדאוג שיהיה מי שישאר איתה כשאנחנו עובדים כשזה עול גדול מאוד.

item.Author מנהל הפורום עו"ד גילעד ושדי

לאור הרחבת הנאמר לעיל אני ממליץ לך להגיש תביעה לביהמ"ש לתביעות קטנות באיזור מגורייך.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוזים