לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רן

חישוב הצמדה למדד בחוזה מכירת דירה

שלום רב, מכרתי את דירתי בסוף מאי 2016 כשסכום המכירה צמוד למדד (ציינו במפורש צמוד למדד מחודש יוני). לבד מהתשלום הראשון היו שני תשלומים נוספים. לגבי התשלום השלישי, אשר מועדו היה אמור להיות ה - 31.8, ישנה מחלוקת בינינו. כשאני מזין את תאריך החוזה (כיוני 2016) ואת תאריך בו התשלום היה אמור להיות מועבר (31.8) במחשבון ההצמדה של הלמ״ס אני מקבל ערך מסוים. תשלום ההצמדה לא הועבר בתאריך ההמקורי, והרוכש התכוון להעבירו ב 16.9. לשיטתו, היות שמדד אוגוסט היה מינוס 0.3% ומדד יולי 0.4%, אז ערך ההצמדה לתשלום השלישי אמור להיות 0.1% בלבד. לטענתי, היות שתשלום ההצמדה אמור היה להיות משולם ב 31.8, עת בו המדד כלל לא היה ידוע, אין משמעות בכלל למדד שפורסם ב 15.9, שבועיים לאחר מועד התשלום. אשמח לקבל חוות דעת. תודה, רן

item.Author מנהל הפורום עו"ד גילעד ושדי

מדד זה דבר שאינו בשליטתנו. במידה ורשום בחוזה כי המדד יהיה המדד הקובע במועד התשלום ישלם לפי המדד המפורסם ב 15/9 במידה ורשום כי המדד יהיה המדד הקובע במועד התשלום שנקבע בחוזה יהיה זה המדד המפורסם העדכני ל31/8.. בכל מקרה יתכן ומגיע לך הפרשי הצמדה וריבית כתוצאה מהאיחור אם יש סנקציה כזו בחוזה. בהצלחה.

רן

תודה על המענה המהיר. כמו בחלק גדול מהמקרים, הבעיה היא שלא הייתה התייחסות מפורשת בחוזה בהקשר למדד הקובע. האם ישנה איזושהי ״ברירת מחדל״ או מוסכמה בהקשר הנ״ל?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוזים