לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
תומר נגבי

בדיקת זכאות לדרכון/אזרחות פולנית

שלום, סבי ז"ל היה נולד בביאליסטוק בפולין, ב1915, סיים לימודי בי"ס שם ב- 33 וא"כ אוניברסיטה (תואר ראשון) ועלה לישראל ב- 39, הוא שירת בצבא הבריטי עד 45 (בחטיבה הפולנית), ואח"כ גם בצה"ל כשקמה המדינה - אז הבנתי שהחוק לא מאפשר לו אזרחות פולנית. אביו (אבא של סבא) נולד בסלוצק שבבלארוס, אבל עבר לביאליסטוק שם גר כל חייו, היה חבר מועצת העיר, וממיקימי הגימנסיה העברית, אז עד כמה שידוע לנו אנחנו מבינים שהוא ואשתו היו אזרחי פולין. הם נספו בשואה בשנת 45, האם לדעתך הם יהיו זכאים לחידוש האזרחות הפולנית לאחר מותם? מאחר ולסב לא ניתן בגלל שירותו בצה"ל. (אין לנו תעודות שלהם, למעט שמותיהם ומה שהסב השאיר כמידע עליהם - אולי ניתן "למשוך" את המידע מהמוסדות בביאליסטוק?)

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

שלום תומר, לצערי אין זה אפשרי. ע"פ החוק הפולני, אזרחות פולנית מועברת מדור לדור (לא ניתן לדלג על דור). גם אם היה ובאמצעות סבא רבא שלך ז"ל הייתה יכולה להיות זכאות, הדור שלאחריו (סבך ז"ל) היה אמור לקבל האזרחות גם כן. עם זאת, מאחר והוא שירת בצה"ל עם קום המדינה, הוא איבד את אזרחותו הפולנית וכך גם צאצאיו לדורות. בברכה, עו"ד עמיחי זילברברג

תומר נגבי

תודה רבה לך על התשובה, זה קצת עשה לי סדר כי ראיתי שגם כתבתם באתר ש: "מאז כניסתו לתוקף במאי 2012 של חוק האזרחות הפולני החדש, ניתן להחזיר אזרחות פולנית גם לגבי מבקשים אשר אבותיהם שירתו בצה"ל לפני שנת 1951, ובלבד שנולדו לפני מועד חיולם לצה"ל." וחשבתי שאולי כן יהיה אפשר לעשות משהו בנידון. רק שאלה נוספת אחת ברשותך - האם לדעתך נתון זה הופך את השבת הרכוש לבלתי אפשרי (שכן ישנם נכסים שהיו בבעלותם וקיימים עד היום)? שוב תודה רבה, תומר.

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

שלום תומר, לא, אין עובדה זו משפיעה על השבת רכוש. בברכה, עו"ד עמיחי זילברברג

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון פולני