לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
קוני

רווחי הון על ניירות ערך בעזבון

אני אמור לקבל חלק מכספי ירושה שנמצאים בחשבון עזבון ומנוהלים ע"י מנהל עזבון. הכספים מושקעים בניירות ערך. ניירות הערך יימכרו והתמורה תחולק ליורשים. אם ארצה להוציא דוח שנתי ( לצורך תיאום מס למשל כשכיר )- האם אני צריך לדווח על החלק שלי בסכום הזה למרות שלא קיבלתי אותו בינתיים? או אצטרך לדווח אחרי שאקבל אותו? ואם משולם עליו 25% מס על הרווח במסגרת נהול העזבון האם אפשר להקטין את המס בפריסה אחורה כי זה מעל 10 שנים אצל המנוח? ואם כן הפריסה על שם המנוח או על שם היורש?

item.Author מנהל הפורום עו"ד איתי ברכה

קוני שלום, כספי עיזבון פטורים ממס. ניכוי המס במקור מנוכה מרווחי ניירות ערך. ברם, יש לזכור כי במידה והיו הפסדים, אלו לא נלקחו בחשבון ולכן יכול להיווצר מצב בו יש החזר מס. כמו כן, ישנן נקודות זכות שמפחיתות את תשלום המס. לצורך בירורים אלו יש לבצע חיוב בגין הכנסות והוצאות ולהגיע למס אמת, המבוצע עד 6 שנים אחורה משנת המס הנוכחית.

קוני

1. אבל האם צריך להצהיר על כספים אלו שששוכבים לטובת היורש בחשבון ניהול העזבון , או שנתקבלו השנה מניהול העזבון, כשרוצים להוציא דוח שנתי למס הכנסה לצורך תיאום או החזרי מס לשכיר .(או שמכיוון ששולםעל זה 25% מס דרך הבנק - לא צריך להצהיר?) 2. איך מתייחסים לתיאום/ החזר מס אם מתוך 6 השנים האחרונות - 3 שנים הכסף היה בחשבון העזבון בנ"ע אלו מיום פטירת המנוח. ולמנוח שנפטר לפני 3 שנים לא היו לו הכנסות בשנות חייו האחרונות . ונ"ע נרכשו מעל 10 שנים קודם. איך ניתן לעשות את החזרי המס? האם 3 שנים של היורש (למרות שהכסף לא מוחזק אצלו אלא בחשבון ניהול עזבון) + 3 שנים של המנוח?(או שאי אפשר לעשות במקום המנוח). 3. האם כשפורסים רווח ממכירת ניירות ערך מס. שנים אחורה זה לפי מדרגות מס של יגיעה אישית או שלא ואין הצדקה לעשות פריסה?

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מיסים