לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יהודה

הגדרת משרה מלאה

הגדרת משרה מלאה, האם משרה מלאה מוגדרת כ186 שעות? או לפי מס' ימי העבודה בחודש?

item.Author מנהל הפורום ארז רוח משרד עו"ד

משרה מלאה אינה נמדדת אך ורק בראייה חודשית. יום עבודה מלא הוא של 8 או 9 שעות עבודה (תלוי באם מדובר על 5 או 6 ימי עבודה בשבוע) ושבוע עבודה לא יעלה על 45 שעות עבודה וחודש עבודה במשרה מלאה הינו של 186 שעות עבודה. מעבר לכך יש לשלם שעות נוספות. מלבד זאת, ישנה משמעות גם לנוהג במקום העבודה הספציפי ולא רק לחוק.

יהודה

מה הכוונה במה שנהוג במקום העבודה? המעסיק יכול לטעון שאצלו נהוג שמשרה מלאה היא לפי 196, או לפי הימים שבהם עבדתי בפועל.

item.Author מנהל הפורום ארז רוח משרד עו"ד

מעסיק יכול רק להטיב עם עובד מעבר למחויב על-פי חוק, לא להרע את תנאיו. כך למשל, יש מקומות עבודה שבהם יש נוהג של שבוע עבודה שהוא של פחות מ- 45 שעות. לדוגמה 42 שעות שבועיות ומי שעובד 42 שעות במקום עבודה זה מוגדר כעובד במשרה מלאה אף שהיא בהיקף מצומצם יותר מהקבוע בחוק.

יהודה

45 שעות שבועיות שוות ערך ל 194.4 שעות חודשיות ( במידה ומכפילים ב4.32 שבועות, שזה הממוצע השנתי ). בפועל זה יוצא יותר ממשרה מלאה של 186 לפי ההגדרה החוקית. האם על המעסיק לשלם את השעות העודפות (כ-8) כשעות נוספות? והאם אני בסוף החודש עומד על 186 שעות , המעסיק יכול לקזז לי שכר\ימי חופשה על ההפרש?

item.Author מנהל הפורום ארז רוח משרד עו"ד

כל שעת עבודה מעבר ל-186 בחודש היא שעה נוספת שיש לשלם עליה בהתאם. באותה מידה, כל שעה מעבר ל-45 בשבוע (כמו גם מעל ל8 או 9 שעות עבודה ביום, תלוי במספר ימי העבודה בשבוע) מזכה בתשלום כשעה נוספת. החישוב שעשית אינו רלוונטי.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ייעוץ למעסיקים