התנתקות לקוח עיסקי מתקופת ההתחיבות - פורום התנהלות צרכנים מול חברות תקשורת

שאלה חדשה
  • שאול

    נשלח ע"ישאול 11:51, 21 באפריל 2013

    vהנני חבר קיבוץ אשר חתמתי על חוזה דרקוני ולא מוצלח וברצוני להשתחרר ממנו. כרגע גובה קנס היציאה עומד על 1600 שח. כידוע החוק המבטל את קנסות היציאה מהתקשרות עם חברת סלולאר נחקק לפני כחצי שנה, אך סייג מרכזי לחוק הוא אי הכלתו על לקוח עיסקי עם מעל ל100 קווים. באחד הפירסומים קראתי כי גם לקוח עיסקי (החלק מעיסקה בה למעלה מ-100 מכשירים) המוכיח כי הפלאפון משרת אותו לשירותו הפרטי יכול להתנתק לפי הנוסחה של 8% מסך החשבון החודשי הממוצע בהכפלת מספר חודשי ההתחיבות העתידים. האם כך הדבר? היכן הדבר כתוב בחוק? ומה נדרש בכדי להוכיח כי המכשיר היינו לשימוש אישי בעיקרו? תודה רבה מראש

    השב
  • 12:42, 21 באפריל 2013

    לצערי, איני מכיר את הפרסום עליו אתה מדבר. לשון החוק בהקשר זה הינה: "מי שהתקשר בהסכם התקשרות עם בעל רישיון לקבלת שירות רדיו טלפון נייד למאה קווי טלפון לכל היותר למעט מי שהתקשר בהסכם התקשרות משולב כהגדרתו בסעיף 51ד(א)"

    תגובה
  • 13:05, 21 באפריל 2013

    ראשית כל תודה לך,
    שנית, בסעיף 51ד(א)מופיע כך:
    " "מנוי" – אחד מאלה, לפי העניין:
    (1) מי שהתקשר בהסכם התקשרות עם בעל רישיון, וממוצע החשבונות החודשיים שלו נמוך מ-5,000 שקלים חדשים;
    (2) מי שהתקשר בהסכם התקשרות משולב, בין השאר, לקבלת שירותי רדיו טלפון נייד למאה קווי טלפון לכל היותר, ואשר ממוצע החשבונות החודשיים שלו נמוך מ-5,000 שקלים חדשים;"
    האם ניתן להסיק מכך שכל עוד גובה החשבון האישי שברשותי אינו מעל 5000 ש"ח לחודש אני יכול להתנתק ככלל הלקוחות הפרטיים? או שמה אני לא מבין את לשון החוק נכונה
    אשמח לעצתך המועילה.
    בתודה מראש
    שאול

    תגובה
  • 15:16, 21 באפריל 2013

    הסעיף הרלוונטי לחברת סלולר הוא 51א, ולא 51ד, שם אין את נושא גובה החשבונות.

    תגובה
  • 15:14, 21 באפריל 2013

    לצערי, איני מכיר את הפרסום עליו אתה מדבר. לשון החוק בהקשר זה הינה: "מי שהתקשר בהסכם התקשרות עם בעל רישיון לקבלת שירות רדיו טלפון נייד למאה קווי טלפון לכל היותר למעט מי שהתקשר בהסכם התקשרות משולב כהגדרתו בסעיף 51ד(א)"

    תגובה

ההתנהלות מול חברות התקשורת אינה נעימה לרובנו: היא מצריכה הרבה סבלנות ("יו, עד שעונים בשירות הלקוחות שלהם!"), קפדנות לגבי החשבון ("מה זה 14.90 ₪ עבור "שירותי תוכן"?") ורוגע ("זה לא מה שסוכם עם הנציג שלכם!!") - כל אלה לא תמיד קיימים אצלנו.

מטרתו של פורום זה היא לנסות ולאזן את חוסר השיוויון בין "הצרכן הקטן" לבין חברות התקשורת: לתת מענה בדבר הזכויות הנתונות לצרכנים ובדבר הדרכים האפקטיביות לפעול כדי לשמור עליהן (לצעוק על נציג השירות זו לא דרך מומלצת, למשל).