שאלה לגבי עלות עבור תיקון מכשיר עפ"י הנאמר לי בטלפון- - פורום התנהלות צרכנים מול חברות תקשורת

שאלה חדשה
  • אלונה

    נשלח ע"יאלונה 11:28, 16 במאי 2013

    שלום, נשבר לי מכשיר הפלאפון , התקשרתי לשרות הלקוחות כמובן מטלפון אחר , ושם נאמר לי שתיקון המכשיר שלי לא יעלה על 50 ש"ח. כשהגעתי אל מרכז השרות ע"מ לשלוח אותו לתיקון נתקלתי בסרוב, ובטענה שנציגת השרות טעתה. ומה שאמרה תקף רק לגבי מכשיר שיש עליו אחריות. למכשיר שלי אין אחריות. וכשאני דיברתי עם הנציגה הבהרתי לה שאני לא מדברת על המספר ממנו אני מתקשרת כי אם על המספר שלי ועל המכשיר שלי. האם אני זכאית לתבוע את הנאמר לי?

    השב
  • 12:02, 16 במאי 2013

    התשובה שלי תלויה בתשובה לשאלה האם עלות התיקון ה"נכונה" נאמר לך לפני שהוא בוצע. אם לפני התיקון בפועל נאמר לך שנעשתה טעות, וגם אם הטעות נעשתה לאחר שהבהרת באיזה טלפון מדובר, והיה עליהם להבין שהטלפון האחר אינו באחריות, אני לא חושב שיש לך עילה לתבוע את התיקון בעלות הנמוכה יותר.

    תגובה

ההתנהלות מול חברות התקשורת אינה נעימה לרובנו: היא מצריכה הרבה סבלנות ("יו, עד שעונים בשירות הלקוחות שלהם!"), קפדנות לגבי החשבון ("מה זה 14.90 ₪ עבור "שירותי תוכן"?") ורוגע ("זה לא מה שסוכם עם הנציג שלכם!!") - כל אלה לא תמיד קיימים אצלנו.

מטרתו של פורום זה היא לנסות ולאזן את חוסר השיוויון בין "הצרכן הקטן" לבין חברות התקשורת: לתת מענה בדבר הזכויות הנתונות לצרכנים ובדבר הדרכים האפקטיביות לפעול כדי לשמור עליהן (לצעוק על נציג השירות זו לא דרך מומלצת, למשל).