הטעיית לקוח אורנג' - פורום התנהלות צרכנים מול חברות תקשורת

שאלה חדשה
  • לירון

    נשלח ע"ילירון 01:43, 7 ביוני 2013

    ברצוני להתייעץ בנוגע לסיכויי לתבוע את חברת אורנג'. להלן המקרה: כחלק מהצטרפותי כלקוח חדש בחברת אורנג' הציע לי הסוכן לקחת מכשיר ל14 יום לבדיקה, תוך כדי שהוא מסביר לי שאין שום בעיה שאחזיר את המכשיר למרות שאשתמש בו וזאת בהתאם לחוק להגנת הצרכן. מאחר שלא הייתי מרוצה מהעסקה הגעתי למרכז שירות כדי להחזיר את המכשיר אך נתקלתי בסירוב להחזרת המכשיר. בדיעבד התברר שהסוכן טעה, הנציג הודה באשמה והביעה זאת בפני החברה בפניה מסודרת בה הוא מבקש מודה בטעותו ומבקש לבטל את העיסקה. על פי כן החברה סירבה לקחת את המכשיר בחזרה. כעבור ארבעה חודשים ולאחר פניות לגופים ציבוריים שונים פנתה אלי החברה והסכימה לקבל את המכשיר בחזרה. ברצוני לדעת האם יש כאן עילה לתביעה?

    השב
  • 15:13, 7 ביוני 2013

    אולי ישנה עילה לתביעה, אבל בהעדר נזק איני מוצא בה טעם.

    תגובה

ההתנהלות מול חברות התקשורת אינה נעימה לרובנו: היא מצריכה הרבה סבלנות ("יו, עד שעונים בשירות הלקוחות שלהם!"), קפדנות לגבי החשבון ("מה זה 14.90 ₪ עבור "שירותי תוכן"?") ורוגע ("זה לא מה שסוכם עם הנציג שלכם!!") - כל אלה לא תמיד קיימים אצלנו.

מטרתו של פורום זה היא לנסות ולאזן את חוסר השיוויון בין "הצרכן הקטן" לבין חברות התקשורת: לתת מענה בדבר הזכויות הנתונות לצרכנים ובדבר הדרכים האפקטיביות לפעול כדי לשמור עליהן (לצעוק על נציג השירות זו לא דרך מומלצת, למשל).