קניית כרטיסי טיסה מאל על - פורום התנהלות צרכנים מול חברות תקשורת

שאלה חדשה
  • אירינה

    נשלח ע"יאירינה 10:09, 21 באוגוסט 2013

    אסף שלום, ב 15.8 רכשנו 3 כרטיסי טיסה לרומא (עבורי, עבור בעלי ובני) באתר של אל על. בידינו 2 שוברי הנחה לטיסה זאת שקיבלנו מאל על (מחלקת קשרי לקוחות) מטיסתינו האחרונה עימם. כאשר התקשרתי לאל על כדי לממש את השוברים הסתבר שאפשר לממש אותם רק בסניף אל על בתל אביב (לנסוע פיזית לשם). מכיוון שאני גרה בחיפה ומכיוון שאף אחד לא יידע אותנו על כך החברה (מחלקת מכירה ישירה) הסכימה לבוא לקראתינו, אמרה לנו לשלוח את השוברים בדואר רשום ולבצע את התשלום עם הגעתם של השוברים לנתבג. השוברים הגיעו לנתבג ביום שני וכאשר התקשרתי כדי לבצע את התשלום הוסבר לי שהדואר הפנימי עובד רק בימי ראשון ושני ואני כעת צריכה לחכות עד ליום ראשון/שני הבא כדי לבצע את התשלום (25.8). כל ההתנהלות הזאת היא מאוד מתישה ונמשכת זמן רב. האם זה חוקי להחזיק לקוח בעמדת המתנה במשך 10 ימים לפחות? תודה, אירינה

    השב
  • 12:39, 27 באוגוסט 2013

    אני בהחלט "מתחבר" לתחושה הלא נוחה שלך מהשירות שקיבלת, אלא שנשאלת השאלה מה אפשר לעשות פרקטית. אני לא הייתי מגיש תביעה, כי בהעדר חוזה או הוראת חוק מפורשת אשר קובעת את דרך ההתנהלות, אין פה עילה לתביעה. עם זאת, בהחלט רצוי להביע את חוסר שביעות הרצון בפני אל על. אפשר גם לדרוש פיצוי בגין הטרחה, אם כי, כאמור, איני מצפה לפיצוי מאוד משמעותי.

    תגובה
  • 22:03, 27 באוגוסט 2013

    תודה רבה

    אירינה

    תגובה

ההתנהלות מול חברות התקשורת אינה נעימה לרובנו: היא מצריכה הרבה סבלנות ("יו, עד שעונים בשירות הלקוחות שלהם!"), קפדנות לגבי החשבון ("מה זה 14.90 ₪ עבור "שירותי תוכן"?") ורוגע ("זה לא מה שסוכם עם הנציג שלכם!!") - כל אלה לא תמיד קיימים אצלנו.

מטרתו של פורום זה היא לנסות ולאזן את חוסר השיוויון בין "הצרכן הקטן" לבין חברות התקשורת: לתת מענה בדבר הזכויות הנתונות לצרכנים ובדבר הדרכים האפקטיביות לפעול כדי לשמור עליהן (לצעוק על נציג השירות זו לא דרך מומלצת, למשל).