הונאה של חברת הוט - פורום התנהלות צרכנים מול חברות תקשורת

שאלה חדשה
  • נועה טופל

    נשלח ע"ינועה טופל 17:42, 23 בספטמבר 2013

    שלום במשך 15 שנים היינו מנויים של הוט. בקיץ הנוכחי בעקבות מבצע של יס שכלל מחיר חודשי זול יותר מהמחיר אותו שילמנו להוט והתקנה חינם, החלטנו לעבור ליס. לפני המעבר ניסינו לדבר עם נציגי הוט לגבי הורדת המחיר החודשי אותו אנו משלמים, אך הם אמרו שהדבר בלתי אפשרי. חודש אחרי המעבר ליס ולאחר איסוף הממרים ע"י הוט, החלה נציגת הוט להתקשר באופן אינטנסיבי במטרה להחזירנו להוט. לאחר מספר שיחות היא הודיעה לנו שהוט מציעה לנו מחיר חודשי של 185 שקלים לחודש (60 שקלים פחות מיס), כל הערוצים פתוחים וVOD חינם ללא הגבלת זמן, בתנאי שיגיע טכנאי למחרת. הסכמנו לעיסקה בטלפון ללא מסמך רשום כלשהו והטכנאי הגיע למחרת. השבוע קיבלתי את החשבונית החודשית על סכום של 272 שקלים ועוד חשבונית של התקופה שקדמה לניתוק. התקשרתי לברר עם הוט והם טוענים שהעסקה שהוצעה לנו היא על סכום 231 שקלים לחודש, הVOD חינם לחודשיים בלבד וההתקנה שלא היינו אמורים לשלם עליה מחולקת ל2 על סכום 300 שקלים. לטענתם אין להם חבילות שמתאימות להצעה שקיבלנו מהנציגה שלהם ואין לנו הוכחה בכתב. ברור לנו שנעשתה כאן רמאות שלא בתום לב על מנת שנחזור להיות לקוחות הוט. ברצוני לדעת כיצד כדאי לנו לטפל בנושא? האם לפנות לתקשורת למדור צרכנות או לתביעות קטנות? כמו כן, האם כאשר עוברים מחברת תקשורת אחת לאחרת קיימת הקפאת תשלומים כמו שהסבירה לי נציגת הוט, לטענתה עד שהלקוח שב החשבון הקודם לא משולם ועם החזרה מתווספת ריבית. תודה ומועדים לשמחה נועה

    השב
  • 17:59, 23 בספטמבר 2013

    כל האפשרויות שציינת לגיטימיות.

    לא מכיר את הטענה של הקפאת תשלומים.

    תגובה
  • 18:39, 23 בספטמבר 2013

    תודה על תשובתך המהירה.
    האם אפשר לפנות גם לחברת האשראי בדרישה להגביל את התשלום להוט לסכום שעליו סוכם לפני ההתקנה?

    תגובה
  • 21:02, 23 בספטמבר 2013

    אני לא חושב שתקבלי שיתוף פעולה, אבל את יכולה לנסות.

    תגובה

ההתנהלות מול חברות התקשורת אינה נעימה לרובנו: היא מצריכה הרבה סבלנות ("יו, עד שעונים בשירות הלקוחות שלהם!"), קפדנות לגבי החשבון ("מה זה 14.90 ₪ עבור "שירותי תוכן"?") ורוגע ("זה לא מה שסוכם עם הנציג שלכם!!") - כל אלה לא תמיד קיימים אצלנו.

מטרתו של פורום זה היא לנסות ולאזן את חוסר השיוויון בין "הצרכן הקטן" לבין חברות התקשורת: לתת מענה בדבר הזכויות הנתונות לצרכנים ובדבר הדרכים האפקטיביות לפעול כדי לשמור עליהן (לצעוק על נציג השירות זו לא דרך מומלצת, למשל).