תביעה ייצוגית נגד הוט מובייל - פורום התנהלות צרכנים מול חברות תקשורת

שאלה חדשה
  • ידידיה

    נשלח ע"יידידיה 15:09, 26 בנובמבר 2013

    שלום, שנה שעברה עברתי מאורנג להוט מובייל. כלקוח חדש שמו אותי במסלול הלא נכון וכן גבו ממני כסף לא כפי שסוכם לאחר שעות של עבודה מול החברה (זה היה בתקופה שהיה צריך לחכות מעל שעה וחצי כדי לקבל נציג שירות ) הם החזירו את המצב כפי שסוכם אבל לא הציעו לי פיצוי. לפני כשלושה חודשים טסתי לטיול לאירופה שהיה צריך להמשך בין חודש לחודשיים. לפני הטיסה התקשרתי לנציג של הוט לראות מה לעשות עם התכנית שלי בזמן שלא אשתמש בשירות שלהם. האופציות היו או להקפיא את המנוי או לעבור לתוכנית של 10 ש"ח בו התשלום מעבר לבסיס מותנה בשימוש. לפי הבנתי מהשיחה הדבר ההגיוני היה להקפיא את המנוי וכך עשיתי. הטיול נמשך חודשיים ובמהלכו קיבלתי חשובוניות על שימוש בקו במסלול שהקפאתי (99ש"ח ) אמא שלי התקשרה לשירות לקוחות אבל הודיעו לה שהמנוי מוקפא. כאשר חזרתי יצרתי קשר עם הוט והסתבר שאכן גבו ממני כסף למרות שהמוני היה מקופא בחודשיים אלה. אחרי התנהלות מולם הם אמרו שהם מחזירים לי 150 ש"ח (על החודש שגבו לא כדין ו50 על החודש הראשון של ההקפאה). לפי מה שזכור לי הנציג שרות אמר לי להקפיא את המנוי ( הם לא מוכנים לשחרר הקלטה) ולא הודיע לי שזה יעלה לי 99 ש"ח (לא הגיוני שהייתי מקפיא מנוי אם זה היה המצב) ולכן טענתי שמגיע לי החזר מלא ולא 50 ש"ח. בשיחה האחרונה מולם הם ניסו לתת הסברים שונים ומשונים לגביית ה50 שח. בסופו של דבר מדובר בטעות של נציג השירות שלהם (ההקלטה אצלם) ולמרות זאת הם גבו ממני 50 ש"ח מה שמצדיק לדעתי תביעה. אשמח לקבל ייעוץ בעניין, בברכה, ידידיה

    השב
  • 18:18, 26 בנובמבר 2013

    לא ברור למה אתה חושב שיש בסיס לתביעה ייצוגית. אם מדובר בטעות של נציג השירות, איך תוכיח שהטעות הזו נעשתה אצל כלל חברי הקבוצה?

    תגובה

ההתנהלות מול חברות התקשורת אינה נעימה לרובנו: היא מצריכה הרבה סבלנות ("יו, עד שעונים בשירות הלקוחות שלהם!"), קפדנות לגבי החשבון ("מה זה 14.90 ₪ עבור "שירותי תוכן"?") ורוגע ("זה לא מה שסוכם עם הנציג שלכם!!") - כל אלה לא תמיד קיימים אצלנו.

מטרתו של פורום זה היא לנסות ולאזן את חוסר השיוויון בין "הצרכן הקטן" לבין חברות התקשורת: לתת מענה בדבר הזכויות הנתונות לצרכנים ובדבר הדרכים האפקטיביות לפעול כדי לשמור עליהן (לצעוק על נציג השירות זו לא דרך מומלצת, למשל).