הטעיה בעת שדרוג מכשיר סלולרי - פורום התנהלות צרכנים מול חברות תקשורת

שאלה חדשה
  • יעל

    נשלח ע"ייעל 12:25, 31 בדצמבר 2013

    שלום, בעת שדרוג מכשיר במסגרת התכנית הובטח לי בע"פ החזר בגובה מסוים ע"י הנציגה הפרונטלית (מתועד ומאומת בפרוטוקול הפנימי של חברת התקשורת). הסתבר שהנציגה טעתה וכי ההחזר ניתן רק עד גובה המכשיר (40 ש"ח לעומת 59 ש"ח כפי שהובטח). בשיחה עם מנהל נאמר כי הצדק איתי ויוחזרו הסכומים כמתחייב. היום צלצל מנהלה של הנציגה מולה ביצעתי שדרוג וטען כי לא ניתן טכנית וחוזית להחזיר לי סכום חודשי שגבוה מסכום המכשיר באופן יחסי. כמו כן טוען כי אני חתומה על כך בהסכם (שעותק ממנו אגב לא קיבלתי) אך שם לא מצוין סכום ההחזר - מטעה. אמרתי לו שזה סותר תשובה אחרת שקיבלתי ממנהל וכי עם כל הכבוד לטעותה של הנציגה, על סמך דבריה החלטתי לבצע שידרוג וכי מדובר בהטעיה של הלקוח. אשמח לשמוע האם זה חוקי והאם ניתן לדרוש באופן משפטי את הכסף מבלי לבצע ביטול עסקה כפי שהציע המנהל. תודה

    השב
  • 15:45, 31 בדצמבר 2013

    התנהלות המתוארת של חברת התקשורת אינה תקינה.

    זכותך לקבל את ההחזרים במלואם, וגם לבטל את ההסכם ללא כל "קנס", בשל ההטעיה המתוארת.

    תגובה

ההתנהלות מול חברות התקשורת אינה נעימה לרובנו: היא מצריכה הרבה סבלנות ("יו, עד שעונים בשירות הלקוחות שלהם!"), קפדנות לגבי החשבון ("מה זה 14.90 ₪ עבור "שירותי תוכן"?") ורוגע ("זה לא מה שסוכם עם הנציג שלכם!!") - כל אלה לא תמיד קיימים אצלנו.

מטרתו של פורום זה היא לנסות ולאזן את חוסר השיוויון בין "הצרכן הקטן" לבין חברות התקשורת: לתת מענה בדבר הזכויות הנתונות לצרכנים ובדבר הדרכים האפקטיביות לפעול כדי לשמור עליהן (לצעוק על נציג השירות זו לא דרך מומלצת, למשל).