החזר על חיוב שתחילתו בלא ידיעתי והסכמתי - פורום התנהלות צרכנים מול חברות תקשורת

שאלה חדשה
  • עקיבא

    נשלח ע"יעקיבא 23:31, 9 בינואר 2014

    לתקופה מסוימת חברת התקשורת שלי היתה 012, עד שעברתי חברה. כעבור זמן, גיליתי להפתעתי שעדיין 012 מחייבים אותי מידי חודשיים בסכום מסוים. כשפניתי אליהם הסתבר שהחיוב הוא על שנאי שהם השאירו אצלי בעת התקנת המערכת שלהם, וכעת, משעברתי הם גובים על כך שהציוד שלהם נשאר ברשותי. מדובר בדבר שלא הייתי מודע אליו כלל וודאי שלא חתמתי על הסכמתי לכך. אך מכיון שזמן מסוים לא ידעתי איפה הנחתי את הציוד הנ"ל ומסיבות נוספות הדבר עוד התעכב תקופה ארוכה, ובנתיים לשמחתם הם גבו וגבו... האם יש דרך עכשיו כשאני בא להחזיר את הציוד לתבוע החזר רטרואקטיבי? האם זה בכלל חוקי לחייב אותי בלי שידעתי מתחילה ובלי שחתמתי? הם להגנתם טוענים 3 טענות: 1.שמדובר בעסקה טלפונית שמחייבת אותי לפי התקנון הכתוב 'באותיות הקטנות' שבאתר החברה ושלכן גם לא נדרשת חתימה. האם זה נכון משפטית וחוקית? 2.שאחרי שפניתי והוסבר לי ובכ"ז לא החזרתי זה בעיה שלי. אני מסכים שזה לא בסדר - אבל עדיין, מנין הזכות לחייב את חשבוני? ולסיום - 3.הם הסבירו לי שכעת אחרי שסיימתי לשלם 360 ש"ח- פשוט קניתי את זה וכעת אני יכול להשתמש בזה כרצוני, כמובן שאין לי מה לעשות עם זה, כך שבעצם הם ניצלו את פרטי החשבון שלי כדי למכור לי מוצר חסר תועלת ללא ידיעתי והסכמתי. האם זה חוקי ומה אפשר לעשות? מן הסתם יש עוד אנשים שנפלו בפח ואולי אף לא היו מודעים לכך שעוד מחייבים אותם. תודה רבה!

    השב
  • 05:06, 10 בינואר 2014

    צריך לבדוק את כל ההוראות הרלוונטיות. על פניו אתה מתאר גבייה בלתי חוקית, שמקנה אולי אפשרות לתביעה ייצוגית. פנה אלי במייל בעניין, אם זה מעניין אותך.

    תגובה

ההתנהלות מול חברות התקשורת אינה נעימה לרובנו: היא מצריכה הרבה סבלנות ("יו, עד שעונים בשירות הלקוחות שלהם!"), קפדנות לגבי החשבון ("מה זה 14.90 ₪ עבור "שירותי תוכן"?") ורוגע ("זה לא מה שסוכם עם הנציג שלכם!!") - כל אלה לא תמיד קיימים אצלנו.

מטרתו של פורום זה היא לנסות ולאזן את חוסר השיוויון בין "הצרכן הקטן" לבין חברות התקשורת: לתת מענה בדבר הזכויות הנתונות לצרכנים ובדבר הדרכים האפקטיביות לפעול כדי לשמור עליהן (לצעוק על נציג השירות זו לא דרך מומלצת, למשל).