לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יפעת לוי

חיוב אסטרונומי של סלקום

שלום רב, נתקלתי בבעיה חמורה מול סלקום ואני זקוקה לסיוע דחוף. אנסה לפרט באופן מסודר. 1. לפני כחודש וחצי הוצע לי בסלקום לקבל 50 דקות חינם לחו"ל, ולאחר שניצלתי אותם הציעו לי לרכוש חבילה של 400 דקות לשיחות לחו"ל ב-4.90 ש"ח. 2. ההצטרפות לתוכנית הייתה בשיחת טלפון. לא קיבלתי עותק של תקנון התוכנית, לא הייתי מודעת לכך שאין התראות חריגה ו/או מהי עלות דקה בחריגה. 3. התחלתי לדבר לגרמניה. כאשר התקרבתי למיצוי ה-400 דקות, לא קיבלתי שום התראה אחרי 75% אחוז ולא אחרי 95% אחוז של שימוש מהחבילה. 4. בדיעבד התברר לי שהעלות היא כ-3 ש"ח לדקה (עלות לא סבירה בימינו). 5. כשפניתי לסלקום הנציגים טענו שאינם מחויבת יותר לשלוח התראות על ניצול חבילה כאשר מדובר בשיחות לחו״ל, ושהחברה הפסיקה שירות זה לאחרונה. 6. קיבלתי חיוב של 5,333 שקלים על 1,600 דקות לשיחות דרך חברת 013, אשר כידוע היא שותפה עסקית של סלקום. 7. זאת כאשר קיימת בשוק תוכנית מקבילה המציעה תעריף של אגורה לדקה לכל המדינות ל-1500 דקות ב-9.90 ש"ח, ב-80 אג׳ חריגה, כך שבמידה והייתי בתוכנית הזאת, או הייתה מוצעת לי, הייתי משלמת 33 שקלים בלבד. 8. לאחר שיחה עם מנהלת הוסבר לי כי האחריות הייתה עליי לברר את התעריפים. סלקום בחרה לא לקחת על עצמה שום אחריות לדאוג להסביר לי בצורה מקיפה את התעריפים, לעדכן על חריגות (או לפחות לעדכן על הפסקת מדיניות העדכונים על חריגה מהחבילות), להציע תוכניות מתאימות, או לשלוח לי את פרטי העסקה חתומים ומפורטים 9. נראה כאילו גם אם פועלת לטענתה על פי חוק, היא פועלת בחוסר תום לב, ומנצלת את לקוחותיה. 10. לאחר שהתעקשתי, סלקום בחרה להציע לי 200 ש"ח הנחה הצעה אחרונה לפני סגירת הפנייה- שזה לעג לרש. 11. אני מאמינה שיש פה שימוש ציני וניצול שלי כלקוחה. על סלקום לתת מידע בצורה מובנית גם למי שאינו בקיא במונחים הרלוונטים וראוי שכך תעשה. 12. לפי סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן חלה על החברה חובת גילוי של הפרטים המהותיים בעסקה ואיסור על הטעייה. 13. תגובת סלקום לא התקבלה בכתב אלא בע"פ בשיחת טלפון, והם סירבו לבטל את החיוב האסטרונומי הנ"ל. אודה מאד על עזרתכם. בברכה, יפעת לוי (באמצעות כפיר לוי)

עו"ד נבו למפל

שלום, ככלל, קיימת חובה להמציא לצרכן את הסכם ההתקשרות לאחר החתימה ואף לפניה וזאת בכדי שיוכל לעיין ולדעת את סעיפי החוזה. גם אם מדובר הסיכום טלפוני, יש להמציא את ההסכם בהקדם האפשרי. ככל ולא ניתן לכם הסכם התקשרות במעמד כריתת ההסכם, הדבר אינו תקין. כמו כן, ככלל, יש להודיע על סיום החבילה. המלצתי הינה כי תפני בכתב אל החברה, פרטי את כל נסיבות המקרה באופן מפורט, ככל והמכתב לא נושא פרי, ביכולתך לבחון פנייה אל בית המשפט . בהצלחה

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תביעות סלולר