לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מאיר

העברת הפיצויים מקרן הפנסיה לקופת הגמל

שלום יש לי פטור ממס בגלל 90 אחוזי נכות חשבתי להעביר את הפיצויים מקרן הפנסיה לקופת הגמל ואז לפדות אותם ללא מס מכיוון שאני פטור ממס.. מה הסיכונים בפעולה זו? האם תקופת ההכשרה בפנסיה תיפגע? אני מתכוון לצאת בעתיד לפנסיה רפואית.

עו"ד אבנר בן חיון

לא בטוח שהבנתי. אם יש לך 90% נכות אז כבר בהגדרת "נכה" עלפי הגדרת המונח בקרן הפנסיה ולכן זכאי לקבל נכות מקרן הפנסיה (ככל שהנכות תוכר על ידי הוועדה הרפואית בקרן וככל שהיא לא נגרמה ממחלה קודמת למועד ההצטרפות וטרם נצברה תקופת האכשרה הנדרשת). משיכת כספים מקרן הפנסיה תפגע בזכאותך לקבלת פנסית נכות. אם תמשוך כספים מהקרן, ותתחיל להפקיד לאחר מכן בוודאי שלא תהיה זכאי לקבלת פנסית נכות הואיל ובמועד ההצטרפות המחודשת אתה כבר נכה ולכל הפחות אתה מצטרף עם מחלה קיימת- דבר שלא ניתן לרפא על ידי צבירת תקופת אכשרה. מומלץ לקבל ייעוץ פנסיוני על ידי איש מקצוע לצורך החינת הזכאות שלך ובוודאי שלא לבצע פעולה מהסוג הנשאל על ידך.

מאיר

ה 90 אחוזי נכות רפואית משוקללת בועדה רפואית של מס הכנסה. האחוזים מקנים לי פטור ממס הכנסה. כיום,כ- 13.5 שנים, אני עובד במשרה מלאה. הנכות שלי מלידה אך לא מילאתי כל שאלון בהצתרפות לקרן הפנסיה. אני עובד בהסכם קיבוצי במקום ממשלתי ועברתי את תקופת האכשרה. אובדן כושר עבודה הוא ביטוחי לא הוני ולכן חשבתי להעביר את דמי הפיצויים לקופת הגמל שלי ולמשוך אותם ללא קנס.

עו"ד אבנר בן חיון

לא ניתן לקבל פנסית נכות מקרן פנסיה על נכות קיימת. גם לא בחלוף תקופת אכשרה. לגבי החלק השני של השאלה- משיכת כספים / העברת כספים מקרן פנסיה מפסיקה את הזכאות לכיסוי ביטוחי גם אירעה לפני המשיכה

מאיר

תודה על תשובתך המהירה. הנה ציטוט מאתר מבטחים החדשה: אם הנכות היא כתוצאה ממחלה, תאונה או מום שנקבע, כי אירעו או כי החלו לפני ההצטרפות לקרן או לפני חידוש החברות בקרן, תותנה הזכאות לפנסיית נכות בקיום תקופת אכשרה של 60 חודשי חברות בקרן שימנו מיום ההצטרפות לקרן או מיום חידוש החברות, לפי המאוחר ועד מועד האירוע המזכה. פנסיית הנכות לעמית תחושב בהתאם להכנסתו המבוטחת ובהתאם למסלול בו בחר בעת הצטרפותו לקרן (טבלת מקדמים לנכות). עמית שנקבעה לו דרגת נכות חלקית יקבל פנסיית נכות השווה לפנסיית הנכות מוכפלת בדרגת הנכות. עמית מוקפא אינו זכאי לפנסיית נכות. את הבקשה ניתן לבצע עד 3 שנים מיום אובדן כושר העבודה.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום קופות גמל ופנסיה