קרנות הפנסיה מלאימות לי את הכסף - פורום קופות גמל ופנסיה

שאלה חדשה
  • טלי

    נשלח ע"יטלי 11:12, 11 בפברואר 2014

    שלום באפריל 2013 התחלתי עבודה חדשה סוכנת הפנסיה שלי מעבודתי הקודמת מילאה עבורי את הטפסים שעברו למחלקת כספים של מקום העבודה החדש כדי שידעו לאן להפריש את הפנסיה בשל כתב לא ברור של סוכנת הפנסיה המזכירה ממחלקת כספים רשמה מספר קרן שגוי כתוצאה מכך הפרשה פנסיונית שלי הועברה לחברת מנורה במקום לחברת כלל שמתי לב לכך מייד בתלוש המשכורת הראשון, שהגיע לידיי ב2 לחודש. אמרתי זאת למחלקת הכספים ששינו את מספר הקרן אצלם כדי שההפרשות הבאות יהיו תקינות, אך לגבי ההפרשה למנורה השגויה שכבר הייתה אמרו לי לפנות לסוכנת הפנסיה. פניתי לסוכנת הפנסיה וזו טענה שתפנה למנורה להחזיר את הכספים (מדובר ב300 שח, או לפי סוכנת הפנסיה "זה בסך הכל סכום קטן". חצוף משהו לדעתי). שורה תחתונה - היום עברו 9 וחצי חודשים והכסף עדיין לא עבר. מכיוון שכבר בחודש הראשון ידעתי שחברות הפנסיה לא ממש בראש שלהן ללכת לקראת הלקוח ובטח לא עבור 300 שח, נידנדתי אחת לשבועיים לסוכנת הפנסיה (כ-20-30 מיילים עד כה!). פשוט ידעתי שלא יקרה כלום. וצדקתי. לפני שבועיים סוכנת הפנסיה אמרה לי שב9 לפברואר הכסף יכנס והיא אף שמה לה תזכורת ביומן לבדוק את זה. הפלא ופלא - הכסף לא נכנס. וף אחרי קרנות הפנסיה. מה זה הזילזול הזה? למה הכסף צריך להיות אצל מנורה 9 חודשים? מי אשם פה - כלל או מנורה? מה פתאום מנורה פתחו לי בכלל קרן אצלם בלי שמילאתי שום טופס שקשור אליהם? (הרי בדרכ שפותחים קרן פנסיה, רושמים מוטבים ורושמים עוד כל מיני דברים, כתובת למשל. מעולם לא מילאתי שום טופס של קרן פנסיה מנורה!!!) לצערי נמאס לי מהיחס, הזילזול בכסף, הזילזול בזמן שלי (גם כל פעם להיכנס לחשבון קרן הפנסיה הלא ידידותי ולבדוק אם עברו הכספים, גם כל פעם לשלוח מייל ולקבל תשובה רק על חלק כאילו אני משוגעת שמנדנדנת ומפריעה). אני רוצה לתבוע. אני אפילו לא יודעת את מי לתבוע - את מנורה או את כלל ואיזה הוכחות לאסוף אשמח לעצות לחילופין אני מוכנה לכתוב לכלל שאם עד 28 לפברואר הכסף לא יכנס ממנורה, אני אתבע. אבל אז שוב - את מי אני תובעת - את כלל שלא דאגה לקבל את הכסף או את מנורה שמנעו העברה? אין לי מושג תודה

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד אבנר בן חיון

    עו"ד אבנר בן חיון,מנהל הפורום

    18:22, 11 בפברואר 2014

    טלי שלום

    ישר כוח על העירנות ועל העמידה על זכויותיך.

    בעקרון, במקרה זה שבו לטענתך סוכנת הפנסיה (סוכנת ביטוח? או משווקת פנסיונית של הגוף המוסדי?) אינה מתפקדת, למרות פניותיך הרבות, את רשאית ונדמה שמומלץ גם לפנות ישירות אל הגוף המוסדי (הן לקרן המעבירה - מנורה והן לקרן המקבלת- כלל) ולדרוש את העברת הכספים לאלתר.

    יש לדעת כי קיימות הוראות תקנות שפורסמו מכוח חוק קופות הגמל שקובעות את המועדים להעברת כספים בין קרנות פנסיה. כמו כן, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר, שהוא הרשות המפקחת על פעילותן של קרנות פנסיה וקופות גמל, פרסם גם הוראות בענין זה ('חוזר').

    לכן, לצורך זירוז הענין והבאתו לידי פיתרון הייתי ממליץ לפנות אל הממונה על תלונות הציבור של כל אחת מהקרנות האלה (תכנסי לאתר האינטרנט שלהם ושם תמצאי פרטים על הממונה על תלונות הציבור) על מנת להתלונן על מצב זה ולדרוש את פתרונו המיידי.

    ככל שהדבר לא יועיל במסגרת זמן שתקצבי להם או אף במקביל- את רשאית להתלונן בפני הממונה על שוק ההון (קיים אתר אינטרנט של אגף שוק ההון ובו פרטים על אופן הגשת תלונה וכו').

    בהצלחה

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד אבנר בן חיון

מנהל הפורום: עו"ד אבנר בן חיון

בעל נסיון והתמחות מיוחדת בתחום קרנות הפנסיה וקופות הגמל והביטוח. עו"ד בן חיון שימש כיועץ משפטי של מב
למידע נוסף

03-9105770 חיוג
הודעה

פורום קופות גמל ופנסיה נועד לציבור הרחב על מנת ליתן מענה ראשוני וכללי בלבד לשאלות בתחום החסכון הפנסיוני בקופות גמל ובקרנות פנסיה.

האמור בפורום זה אינו בגדר המלצה ואין לראות בו יעוץ משפטי או יעוץ או שיווק השקעות או ייעוץ או שיווק פנסיוני אלא נועד להבהרה ולהסבר בלבד.  

האמור בפורום זה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי פרטני ליעוץ פנסיוני או ייעוץ השקעות ו/או שיווק פנסיוני אישי על פי צרכיו הספציפיים של כל פונה ומנהל הפורום אינו אחראי לתוצאות השימוש בהן.