לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אסי

אפוטרופוס

אמא שלי לא צלולה בדעתה בכלל... רציתי לקחת אותה לפסיכולוג והיא לא מוכנה כי היא מפחד שהיקחו אותה לבית משוגעים.. מה עושים בכזה מצב שהיא לא רוצה ללכת לפסיכולוג ?

עו"ד נורית פיש

אסי שלום מאחר ואמך אינה צלולה , אין צורך לקחת אותה לפסיכולוג. מי שמופקד על טיפול במצב כזה הוא פסיכוגריאטר. השאלה אם אפשר לטפל בה ולשפר מצבה או להשלים עם העובדה שמצבה ילך ויתדרדר במהלך השנים . את יכולה לפנות לרופא המשפחה שלה ולהתייעץ איתו אולם מנסיון אי אפשר לעשות הרבה אלא לברר ולבוודא שהיא לא תזיק לעצמה ולא תסכן עצמה. בכל מקרה אם היא לא משתפת פעולה ובמצבו בו יש הכרח להסתייע בעובד זר, לא יהיה מנוס אלא להביא הביתה פסיכוגיאטר ולהמציא לרשויות מסמך התומך בכך כדי לסייע בהשגת רשיון להעסקת עובד זר.

גילה

לדעתי כדאי ליידע רופא משפחה.יתכן וזו הרגשה סובייקטיבית שלך ואולי אתה טועה שאינה צלולה :

אסי

גילה אני בטוח שהיא אינה צלוצה... יש לה גם נכות בסהיפים שם רשום שהיא חוזרת כמה פעמים על אותה מילה.. ושהדיבור שלה לא מובן ... ועוד כול מיני . גם מבחינה גופנית היא לא מרגישה טובה בקושי הולכת נופלת המון .. גם הגוף יוכל להראות הרבה על הנפש . אמא שלי לא יודעת להבין בין למשל 1000 ל10000 היא לא יודע להבדיל בין שקר פשוט לאמת . תן לה לקרוא חוקים פשוטים וקלים היא לא תבין כלום . השבוע הלכתי לרופא לא הרופא הקבוע שלה כי הוא לא הייה הלכתי לרופא אחר.. אז הוא נתן לי הפנייה לפסיכולוג .. והיא לא מכונה ללכת לשם .

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אפוטרופסות