לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אלון

החתמת חוזה לויתר אבהות ולמניעת מקרה של "גניבת זרע"

שלום , האם גבר, יכול להחתים מראש אישה/בת זוג/חברה (עם או בלי שהשניים נשואים) בחוזה על כך שבמידה והאישה נכנסת להריון ממקרה של יחסי מין בינהם כך שבחוזה יצויין שעל האישה לבצע הפלה (או לקחת אחריות מלאה) במידה והאשה נכנסת להריון? ואם במידה בוחרת האישה שלא לבצע את ההפלה, אז היא תהיה אחראית על כל הוצאותיו הכלכליות ואחריות מלאה של הילד (כגון לקחת על עצמה את תשלום המזונות) + פיצוי כספי לגבר שהוא נחשב כאב בעל כורחו? כמובן שהאישה תסכים לזה מראש (לפני ההריון) מרצונה החופשי, אך נניח ולאחר שהיא נכנסת להריון, האם היא תוכל להתחרט ולבטל את החוזה ללא כל פיצוי מצידה? בשורה התחתונה, בעצם למנוע מקרה של "גניבת זרע". וגם אם זה קורה אז שהגבר יהיה "מכוסה" . *אני מבין בכך שבמקרה של תביעה, התובע הוא בעצם התינוק עצמו ולא האמא, אך לכן אני מדגיש כי עוד לפני שאותו תינוק נהפך להיות יישות משפטית והוא רק בשלב של עובר, לכן הכוונה היא בעצם שהאישה מחוייבת לפי החוזה לבצע את אותה ההפלה עוד לפני שהתינוק נולד. תודה, אלון

item.Author מנהל הפורום עורך דין קרני שלו

היי אלון, אין שום סיכוי להסכם שזה. הוא לא יחזיק מים בביהמ"ש ובעתיד, על אף הסכם שזה, אתה עתיד להיתבע ע"י הילד למזונות קטין עפ"י הדין האישי החל עלייך - הדין העברי.

אלון

חידוד: התכוונתי שמדובר על החתמת חוזה מול אישה, שבמקרה והיא מפרה את החוזה, אז לצורך העניין הפיצוי המוסכם יהיה מיליון ש"ח ככה שהסכם הזה מכסה ויותר את סכום המזונות ל-18 שנים. מה שכביכול יכסה ואף יותר את תשלום המזונות שהאב חייב ע"פ חוק.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום הסכמי הורות