מקרר התקלקל חודשיים אחרי הקנייה שלו. - פורום תביעות קטנות

שאלה חדשה
  • מריה

    נשלח ע"ימריה 05:30, 8 בספטמבר 2013

    שלום. לפני כחודשיים הורי קנו מקרר samsung. עברו חודשיים ואתמול החל רעש מוזר מהמאוורר שהתחזק. הרעש עכשיו ממש חזק ואי אםפשר להתעלם ממנו. השאלה שלי האם אפשר לדרוש מהיצרן להחליף מקרר? ואם לא, אז האם יש כמות מסוימת של פעמים שאם מזמינים טכנאי בשנה היצרן מחליט להחליף לנו את המוצר?

    השב
  • 08:57, 15 בספטמבר 2013

    שלום מריה ותודה על פנייתך.
    יש לעיין בתעודת האחריות שנמסרה לידיכם על ידי בית העסק בעת רכישת המקרר.
    ככלל בשנת 2006 הותקנו תקנות הגנת הצרכן אחריות ושירות לאחר מכירה, אשר חלות על יצרנים, ובמקרה של מוצרים מיובאים הן חלות על היבואן. התקנות מתייחסות למוצרי חשמל, אלקטרוניקה וגז חדשים, לרבות מנגנונים מכניים וחשמליים ברהיטים, ובלבד שמחירם גבוה מ- 150 ₪.
    בהתאם לתקנות הללו יצרן חב בתקופת אחריות למוצרים שמכר למשך תקופה של שנה מיום מסירת המוצר או מהמועד בו הסתיימה ההדרכה/התקנה על ידי היצרן, ובלבד שהצרכן לא עשה עד אז שימוש במוצר.

    בהצלחה,
    משרד עו"ד רענן בשן.

    תגובה
בתי המשפט לתביעות קטנות נועדו לבירורן של תביעות כספיות בסכומים נמוכים יחסית, באופן מהיר ופשוט.  בפורום נשיב על שאלותיכם בענייני תביעות קטנות, התנאים להגשת וניהול תביעה קטנה, סכומי התביעה, עילות התביעה הנידונות במסגרת בית המשפט לתביעות קטנות, וכן, עניינים מרכזיים בתביעות קטנות, כגון, צרכנות, שירותים, סוגי התקשרויות וסוגי עסקאות, ביטול עסקאות, סכסוכים  וכיו"ב.