ייצוג בתיעות קטנות על ידי עורך דין ללא רשות - פורום תביעות קטנות

שאלה חדשה
  • אסיה בוסקיס

    נשלח ע"יאסיה בוסקיס 23:50, 27 באפריל 2014

    בתיק תביעות קטנות בקריות הנתבעת קופת החולים לאומית הייתה מיוצגת בפועל ללא שום בקשות לבית המשפט. היא העבירה לעורך הדין חיצוני כל חומר רפואי ומשפטי וביצעה עבירות קשות פרטיות של התובעת. עורך הדין שהכין והגיש חומר משפטי, פרסם כל הפרטים שלו ומשרדו, נתן הוראות למזכירים למלא. טיפול כזה גרם לשיבושים בהליך המשפטי, נעלמות וזיופים בחומר רפואי. למרות פניות של התובעת להנהלה, שופט ומזכירויות בבית המשפט לא נעשה שום דבר להפסיק ייצוג באופן כזה שהתצאות שלו הן בדיוק בהתאם ההליך עצמו.

    השב
  • 09:56, 28 באפריל 2014

    שלום אסיה ותודה על פנייתך. אכן לייצוג בערכאה זו דרושה קבלת רשות מבית המשפט. להלן הוראות החוק הרלוונטיות לעניינים שהעלית בחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד-1984: 63. (א) ייצוג בעל דין בבית משפט לתביעות קטנות על ידי עורך דין יהיה רק ברשות בית המשפט ומטעמים מיוחדים שיירשמו; בעל דין רשאי, ברשות בית המשפט, להיות מיוצג על ידי ארגון שקבע לענין זה שר המשפטים, ובמקרה זה ירשה בית המשפט לבעל הדין שכנגד להיות מיוצג כפי שיורה. (ב) על אף הוראות סעיף קטן (א), יכול אדם, באישור בית המשפט לתביעות קטנות, לייצג בעל דין בבית משפט לתביעות קטנות, אם בעל הדין ייפה את כוחו לכך וייפוי הכוח הוגש לבית המשפט לתביעות קטנות; אין לייצג אדם לפי סעיף קטן זה - (1) אם המייצג עוסק בייצוג בדרך קבע; (2) אם הייצוג נעשה במהלך הרגיל של עסקיו של המייצג; (3) אם הייצוג נעשה בתמורה. ככל וניתן זה מכבר פסק דין ובכוונתך לערער על הקביעות שנפסקו בו באפשרותך להגיש לביהמ"ש המחוזי בקשת רשות לערער עליו בתוך 15 יום מיום שקיבלת אותו לידייך. 64. פסק דין של בית משפט לתביעות קטנות ניתן לערעור לפני בית משפט מחוזי אם ניתנה רשות לכך מאת שופט של בית המשפט המחוזי; בית המשפט המחוזי ידון בערעור בשופט אחד. חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד. בהצלחה, משרד עו"ד רענן בשן

    תגובה
בתי המשפט לתביעות קטנות נועדו לבירורן של תביעות כספיות בסכומים נמוכים יחסית, באופן מהיר ופשוט.  בפורום נשיב על שאלותיכם בענייני תביעות קטנות, התנאים להגשת וניהול תביעה קטנה, סכומי התביעה, עילות התביעה הנידונות במסגרת בית המשפט לתביעות קטנות, וכן, עניינים מרכזיים בתביעות קטנות, כגון, צרכנות, שירותים, סוגי התקשרויות וסוגי עסקאות, ביטול עסקאות, סכסוכים  וכיו"ב.