פרסומות ב SMS גם לאחר בקשה להפסיק - פורום תביעות קטנות

שאלה חדשה
  • שי

    נשלח ע"ישי 00:45, 12 במאי 2014

    שלום , קיבלתי 6 הודעות SMS מאותו מספר גם לאחר ששלחתי "בטל" כפי שנאמר בגוף ההודעה כדי להפסיק את קבלת הSMS . שלחתי את המילה "בטל" 4 פעמים ( לאחר ההודעה הראשונה , לאחר ההודעה השלישית , לאחר החמישית ולאחר השישית) ניסיתי למצוא דרך האינטרנט את המספר ממנו התקבלו ההודעות אך יש רק תלונות נגדו ואף אחד לא יודע ממי זה ניסיתי ליצור קשר אם המספר ממנו התקבלה ההודעה אך אין מענה במספר זה. ניסיתי להתקשר לחברת הסלולר בא אני מנוי על מנת לבקש לדעת מי שולח את הSMS אך הם אמרו שהם לא יכולים לתת לי מידע זה בגלל פרטיות. ההודעות מתחלקות בין הצעות עבודה (לחברת פלאפון ודיוטי פרי) , הרשמה לקורסים (אנגלית ושוק ההון . לא מצויין שם המוסדות) ופתיחת חשבון בנק (לא מצויין שם הבנק) מה עוד אני יכול לנסות על מנת שיפסיק לשלוח לי הודעות ? ואיך אני יכול לגלות ממי אני מקבל את ההודעות? האם יש לי עילה (וסיכוי) להצליח לתבוע את המספר מאחר ואני לא יודע ממי ההודעות מגיעות . אשמח לתשובה כיצד אליי לנהוג והסבר בקצרה על "חוק הספאם" והאם הוא נוגע במקרה שלי. תודה , שי

    השב
  • 09:00, 12 במאי 2014

    שלום שי ותודה על פנייתך. אכן בהתאם ל"חוק הספאם" על השולח לציין פרטי התקשרות עימו לצורך הפסקת קבלת ההודעות אי ציון פרטים אלו כמו גם משלוח בלתי פוסק של פרסומים לאחר דרישה להפסקת קבלתם מהווה הפרה של "חוק הספאם". אכן על מנת להגיש תביעה עליך לאתר את הגורם השולח. ניתן לנסות להגיש תלונה במשטרה בגין הטרדה. בהצלחה, משרד עו"ד רענן בשן

    תגובה
  • 16:41, 13 במאי 2014

    שלום ותודה על התשובה.
    מאז שכתבתי את השאלה הספיקה להגיע עוד הודעה מאותו המספר ושוב שלחתי "בטל" כפי שנכתב בגוף ההודעה.
    רציתי לשאול האם מאחר ולא מצויין מי שולח ההודעות אם אני יכול להגיש תביעה נגד חברות ששמם מוזכר בהודעות ?
    2 הודעות בנוגע להצעת עבודה בחברת פלאפון ו2 הודעות בנוגע להצעת עבודה בחברת דיוטי פרי. (4 הודעות מתוך 7 )
    תודה,

    תגובה
בתי המשפט לתביעות קטנות נועדו לבירורן של תביעות כספיות בסכומים נמוכים יחסית, באופן מהיר ופשוט.  בפורום נשיב על שאלותיכם בענייני תביעות קטנות, התנאים להגשת וניהול תביעה קטנה, סכומי התביעה, עילות התביעה הנידונות במסגרת בית המשפט לתביעות קטנות, וכן, עניינים מרכזיים בתביעות קטנות, כגון, צרכנות, שירותים, סוגי התקשרויות וסוגי עסקאות, ביטול עסקאות, סכסוכים  וכיו"ב.