אי עמידה באספקת רהיטים - פורום תביעות קטנות

שאלה חדשה
  • יניב

    נשלח ע"ייניב 13:07, 13 במאי 2013

    שלום רב, הזמנתי פינת אוכל + 6 כיסאות מחברת רהיטים גדולה, ע"פ החוזה הובטח לאספקה תוך 90 ימים, תמו להם ה 90 ימי עסקים אך ממספר שיחות שביצעתי לא קיבלתי תשובה ממשית ובאחת השיחות נאמר לי שיגיע בתאריך מסויים אשר חורג מ90 ימי עסקים בטווח של 20 ימי עסקים נוספים, אני שוקל להגיש תביעות קטנות במידה ולא יינתן לי פיצוי הולם ויש לציין כי אני מעוניין במוצר, העסקה הייתה בסכום 10250 שקל ושולמה מקדמה בסך 2500, העוגמת נפש היא כזאת שמחר חל חג השבועות והחלטנו בטרם מועד העיסקה וכרגע אני אמור למצוא פתרון ל14 סועדים כגודל השולחן שהזמנתי מהי עצתך?

    השב
  • 15:36, 13 במאי 2013

    שלום יניב ותודה על פנייתך.
    לא עולה מתוכן פנייתך האם כבר התבצעה פניה בכתב. יש לפנות לבית העסק במכתב דרישה חד משמעי לספק את המוצר לאלתר ולפצות אותך על האיחור הרב שנוצר באספקתו או לחילופין לבטל את העיסקה ולהשיב לך את כספך תוך מתן פיצוי הולם.
    ראה תשובתי לפונה הקודם בעניין איחור באספקה ועיין בסעיף 31א לחוק הגנת הצרכן בעניין פיצויים לדוגמה, לפיו בית המשפט רשאי לפסוק, פיצויים שאינם תלויים בנזק בסך עד 10,000 ש"ח.

    תגובה
  • 19:42, 13 במאי 2013

    כלומר לפי מה שאני מבין אני צריך לשלוח מכתב דרישה לחברה, במידה ואני לא אקבל פיצוי הולם או בכלל, על פי המלצתך יש עניין לפנות לתביעות קטנות? ועוד שאלה מהו פיצוי הולם בעסקה של 10000 שקל, הנחה? איזה סכום יהיה ראוי?

    תגובה
  • 13:30, 16 במאי 2013

    שלום יניב, הבנת נכון.
    לעניין הערכה לפיצוי הולם, הערך פיצוי יחסי בהתאם לשווי הריהוט ובהתאם לעגמת הנפש שנגרמה לך מכך שהריהוט היה אמור לשמש אותך לערב החג.

    תגובה
בתי המשפט לתביעות קטנות נועדו לבירורן של תביעות כספיות בסכומים נמוכים יחסית, באופן מהיר ופשוט.  בפורום נשיב על שאלותיכם בענייני תביעות קטנות, התנאים להגשת וניהול תביעה קטנה, סכומי התביעה, עילות התביעה הנידונות במסגרת בית המשפט לתביעות קטנות, וכן, עניינים מרכזיים בתביעות קטנות, כגון, צרכנות, שירותים, סוגי התקשרויות וסוגי עסקאות, ביטול עסקאות, סכסוכים  וכיו"ב.