אי אספקת מוצר בזמן שנקבע - פורום תביעות קטנות

שאלה חדשה
  • מיכאל ראובן

    נשלח ע"ימיכאל ראובן 10:27, 8 ביולי 2013

    שלום רב, 1) בהזמנה שקניתי (2 ספות) כתוב: "זמן האספקה למוצר 4 שבועות (נספרים ימי עבודה בלבד" - האם מדובר ב-28 ימי עסקים כפי שהחברה טוענת? 2) באותיות הקטנות כתוב: "איחור של 14 יום ממועד האספקה הרשום לעיל לא יהווה עילה לביטול הזמנה זו" - האם מדובר בימי עסקים למרות שלא מצויין? 3) ההזמה לא סופקה עד היום (נעשתה ב- 19.04.2013, ולטענת החנות הם רצו לספק ואני לא הסכמתי - כמובן שזה לא קרה. רק אני התקשרתי כל מספר ימים לברר מה קורה עם המוצר. היום הם אמרו שאני יכול לקבל את המוצר אבל אני לא מעוניין. האם יש עילה לתביעה? תודה מיכאל

    השב
  • 09:53, 14 ביולי 2013

    שלום ראובן ותודה על פנייתך.
    לעניין הגדרת ימים כימי עסקים, בחוק הגדרת הצרכן אין הגדרה מפורשת אך נעשה שימוש בימי עסקים.
    בגין איחור באספקה עיין בסעיף 31א לחוק הגנת הצרכן בעניין פיצויים לדוגמה, לפיו בית המשפט רשאי לפסוק, פיצויים שאינם תלויים בנזק בסך עד 10,000 ש"ח.

    בהצלחה,
    עו"ד רענן בשן

    תגובה
בתי המשפט לתביעות קטנות נועדו לבירורן של תביעות כספיות בסכומים נמוכים יחסית, באופן מהיר ופשוט.  בפורום נשיב על שאלותיכם בענייני תביעות קטנות, התנאים להגשת וניהול תביעה קטנה, סכומי התביעה, עילות התביעה הנידונות במסגרת בית המשפט לתביעות קטנות, וכן, עניינים מרכזיים בתביעות קטנות, כגון, צרכנות, שירותים, סוגי התקשרויות וסוגי עסקאות, ביטול עסקאות, סכסוכים  וכיו"ב.