לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
תומר

זלזול מומחה בטענות המטופל - איך אפשר להוכיח רשלנות רפואית

הלכתי עם קרובת משפחתי לרופאת המשפחה וסיפרנו לה על כאבים חוזרים ונשנים והירדמות באצבעות ונפיחויות. הרופאה בדקה ואמרה שזה כלום על אף ההסטוריה הרפואית המוכרת והכדורים שהיא נוטלת. מספר ימים לאחר מכן הקרובה אושפזה בבית חולים עם חום גבוה ומאז היא בטיפול נמרץ ללא הכרה. איך מוכיחים מילה שלנו מול המומחה, שלא היה בסדר וזלזל בנו?

item.Author מנהל הפורום עו"ד אהוד כליף

תומר שלום, במקרה שתיארת, כדי לבסס טענת רשלנות במסגרת תביעה שעניינה רשלנות רפואית, צריך להוכיח שלושה רכיבים. רכיב אחד קשור בהתנהלות רופאת המשפחה. במסגרת זו בודקים האם היא התייחסה להיסטוריה הרפואית, האם היא ביצעה את הבדיקות המתאימות לאור התמונה הקלינית וכדו', צריך להוכיח שהיא לא פעלה כפי שרופא סביר צריך לפעול. רכיב נוסף שצריך להוכיח הוא שנגרם נזק, והרכיב השלישי הוא הוכחה שהנזק נגרם כתוצאה מהפעולה הרשלנית של הרופאה. הראייה העיקרית שבאמצעותה מוכיחים טענות כאלה היא חוות דעת רפואית המוגשות לבית המשפט במסגרת תביעה בעילה של רשלנות רפואית. כדי לבדוק את האפשרות להגיש תביעה יש לפנות לעורך דין בקיא בתחום.

גלית

שלום, בעלי בן 43 קטוע רגל. נפל ושבר את צוואר הירך. עבר ניתוח בשיבא הוחלפו פלטינות (היו שם מלפני 20 שנה והשבר החדש סמוך אליהן). עבר לשיקום אורטופדי לפני כמעט חודש עדיין לא מצליח ללכת עם התותבת בגלל כאבים ורעד בלתי נשלט ברגליים ובידיים. היום הודיעו לו שמחר משתחרר למרות מצבו. בלי המלצה לכסא גלגלים. מצפים ממנו ללכת עם קביים כשכולו רעידות. אני חוששת שיפול כי קרס כבר בשיקום. שלחו אותו לייעוץ נוירולוגי של הפרעות תנועה בלי סי טי מוח (שיש לנו הפנייה מלפני הנפילה)נאמר לו שאין בעיה נוירולוגית. האם יש מה לעשות? אני יכולה להתנגד לשחרורו?

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום רשלנות רפואית בקופות ובתי חולים