לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
חיים

חלוקת רכוש

אני ואשתי נשואים שלושים שנה אך מזה עשר שנים חיים בצורה פרודה באותו ביית . ישנים בחדרים נפרדים אין בינינו יחסי אישות . הכספים מנוהלים בצורה נפרדת . לא מעורב במשכורתה והיא לא . אני משלם מס דברים הוצאות על הביית והיא משלמת הוצאות מסויימות. כספים לא מעורבים אחד בשני. כמו כן לא היו בילויים משותפים ולא כלום שאלתי האם נעשית חלוקת רכוש כספי שווה לגבי עשר השנים הללו במידה ומתגרשים? כוונתינו להתגרש הינו בימים אלו. תודה על התשובה

נורית פיש

חיים בעקרון מועד הגירושין מהווה את "מועד הקרע" אך לאור התנהלותכם הכל כך מובהקת יש סיכוי לטענה כי מועד הקרע הוא המועד בו הפרדתם החשבונות. אני מניחה כי יש לך סיבה טובה לכך שאתה מעוניין בחישוב מועד קודם .

נורית פיש

חיים שלום , חוק יחסי ממון בין בני זוג קובע כברירת מחדל בהעדר הסכם כי זוגות שנישאו לאחר שנת 1974 שותפים בכל הזכויות שנצברו במהלך הנישואין למעט ירושות ומתנות שקיבל צד ממשפחתו. אלא אם נקבע בהסכם ממון ההיפך. כל עוד לא מתקיימים ביניכם הליכים משפטיים ואין קרע במובנו המשפטי, כלומר , כל עוד לא הוגשו תביעות על ידי מי מכם , או לא נפרדתם בפועל, אתם ממשיכים להיות שותפים בכל מה שנצבר על ידי כל אחד מכם. על מנת להימנע מכך עליכם להגיע להסכם ממון הקובע זאת מפורשות . אם יש ביניכם הסכמה על הפרדת כוחות ואתם חיים יחדיו רק כדי להימנע מחלוקת רכוש כדאי לחתום על הסכם ממון ולאשרו בבית המשפט ולהמשיך להתנהל כך לנוחיותכם. אם אין לכם הסכמה על כך , דע לך כי כל יום בו לא נפרדתם או פתחתם בהליכים משפטיים נמשך ביניכם השיתוף.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בגידות